Hej,

Tänkte höra med er om ni vet något bra tillvägagångssätt att ta bort handfatet i badrummet?

Jag kan ju beställa en rörmokare och betala närmare 5000kr för en ny kommod och handfat + arbete men det känns inte bra för plånboken.

Hittade liknande handfat för 799 så vill bara byta den hade jag tänkt. Det var inte jag som satte fast detta handfat så vet inte om det är lim eller silikon, men någon som vet hur ja bör göra här?
 
  • Närbild på kanten av vit handfat mot kakelvägg, osäker fastsättning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit handfatskant mot en vit kommod, osäkert fastsatt, eventuellt med lim eller silikon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Näransikt av fog med troligt lim eller silikon mellan handfat och vägg i ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Undersidan av ett handfat med gul silikon eller lim vid fästpunkten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Undersidan av ett handfat med synliga avloppsrör och anslutningar mot en kaklad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handfat med kran monterat på vägg ovanför en vit kommod i ett badrum med kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Kan bli väldigt svårt utan att skada underskåpet för mycket. Men är det silikon så ska det ju vara lite mjukare, så prova försiktigt med en brytbladskniv.

Har själv tryckt in en morakniv som fick agera kil för att det skulle gå lite lättare när jag skulle ta bort ett handfat från underskåpet en gång.
 
Brytkniv gjorde jobbet , tack!
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.