Vi har 2.41 i takhöjd i vårt hus & skulle vilja utnyttja så mycket som möjligt av detta till våra garderober, funderar därför på att köpa IKEAs 2.36 höga garderober (PAX)

Frågan är om dessa går att montera stående? Någon som vet?

För de går ju inte att ställa upp om man monterar dem liggande...

Tack på förhand
 
HEJ
Första sektion kan du montera ´liggande men sen måste resten monteras stående. Det står också på anvísningarna. Bra om ni är två som ska montera, fast jag lyckades montera dom ENSAM.......fråga mig inte hur :):)
 
Jag monterade sida/botten resp sida/topp som två L och sedan ställer man delarna upp och sätter ihop dem och klappar på bakstycket. Glöm inte att kolla så att du har 90 grader i vinklarna innan du sätter dit bakstycket bara.

Det går att få till själv om man sätter sida/botten-delen med sidan mot en vägg så man får mothåll när man ska trycka ihop delarna. Börja med att fästa toppen för botten är trixigare med sockeln som ska hitta rätt också och då är det enklare om toppen redan sitter.
 
Jodå, det går att montera dem stående, och det går att göra det ensam utan större problem. Det är instruktion med hur man gör.
 
Så bra, jag var lite orolig för att man skulle skruva ngt ovanifrån eller underifrån som man ej kom åt om de monteras stående.
Då så är det dags att bestämma antal & åka & shoppa. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.