Hej

Ska skaffa nytt boende och kan välja Yale doorman L3 till ytterdörren för ett tillägg på 3300:-. Är det värt det? Min största farhåga är att skiten ska börja krångla så man blir utelåst. Hur vanligt är det? Traditionellt lås med nyckel är ju driftsäkert. Hur har ni gjort? Har ni ångrat er när ni valt Yale doorman?

Vad gör man om det elektroniska krånglar? Finns det som på bilar, något lås det går att använda i nödfall?
 
Du kanske har en annan dörr som kan användas i nödfall om det skulle krångla annars får du ringa en låssmed i värsta fall.
Ett klassiskt lås med nyckel är driftsäkrare men Yale Doorman fungerar bra för väldigt många kunder då det är ganska vanligt på marknaden.
Tänk inte så mycket på vad som kan gå fel utan tänk vilken lösning du har behov av och som kommer fungera för er.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Fairlane
Jag har ett Yale doorman då det satt i huset jag köpte för drygt 3 år sen. Innan hade jag vanlig nyckel och tänkte att det var en onödig grej men jag byter inte tillbaks. 5 felaktiga koder så får man vänta några minuter innan man kan köra igen. Det har hänt när yngsta dottern varit för ivrig. Det är det enda "problem" vi har haft.
 
  • Gilla
FRS05 och 1 till
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Du kanske har en annan dörr som kan användas i nödfall om det skulle krångla annars får du ringa en låssmed i värsta fall.
Ett klassiskt lås med nyckel är driftsäkrare men Yale Doorman fungerar bra för väldigt många kunder då det är ganska vanligt på marknaden.
Tänk inte så mycket på vad som kan gå fel utan tänk vilken lösning du har behov av och som kommer fungera för er.
Tackar för svaret! Det här är egentligen en bostadsrätt det gäller så där finns bara en dörr:). Först var jag inne på att ha Yale och övertalade tjejen. Men jag har kanske ändrat mig:rofl:
 
Kolla på Yale Linus. Monteras på insidan och går ff att öppna med vanlig nyckel utifrån. Inte roligt den natten man vill in och Doorman strular utan att ha en annan dörr att gå in via. Därför valde iaf jag ett Linus till lgh.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Tackar för svaret! Det här är egentligen en bostadsrätt det gäller så där finns bara en dörr:). Först var jag inne på att ha Yale och övertalade tjejen. Men jag har kanske ändrat mig:rofl:
Om ni har barn som kommit i åldern att de ska ha egna nycklar kan det vara bekvämt med ett smart lås.
Dels kan man se passager så man vet när de kommer hem men även att man inte behöver oroa sig att de blir av med nycklar.
Vanliga nycklar är bra och driftsäkra enda tills de kommer på vift.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.