1. Så många fönster som möjligt på mitt hus.
2. Har inte putsat fönsterna på två år då det är så mycket annat som måste göras i huset och putsningen tenderar att hamna längre ner på prioritetslistan, men nu måste det ske för jag ser snart inte ut längre.
 
1. Alla speglar och fönster under 1,5m där Lilleman varit framme och satt handavtryck.

2. Som stressade småbarnsförälder älskar vi robotar, självklart har vi redan en robotgräsklippare och en robotdammsugare som moppar. Så en robot som kan putsa fönster och förhoppningsvis speglar hade varit roligt att testa. Ni kommer i så fall få veta hur den fixar bl.a. lera, ketchup, fett, snor och kritor.
 
  • Gilla
KarlstadPeter
  • Laddar…
Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.

”Jag” skulle låta den putsa alla fönster, för att inte behöva springa runt med dom klassiska verktygen, sen kommer det garanterat attt imponera på grannarna:)

Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.

”Vi” (jag) gillar teknik på att alla sätt. Känns som
Alla andra robotar behöver ha ytligare en kompis i robotparken. Plus att sambo gillar nog mer den här typen av teknik än alla mina lösa kretskort
 
1. Våra stora fönster på övervåningen, men speciellt ett fönster i vår trappa som även fönsterputsning firman valde att hoppa över när vi testade dem.



2. Älskar saker som föränklar vardagen, har både robotdammsugare och robotgräsklippare men visste inte att det fanns robotfönsterputsning. Det måste man ju bara testa!
 
1. Jag skulle använda den till fönster på landet som vetter utåt och där man behöver hög stege för att tvätta dem på utsidan. Jobbigt när man är höjdrädd.
2. Jag tycker om att testa nya produkter och är en flitig recenserare på nätet.
 
H
1) Jag skulle starta med fönsterna mot sjön på bilderna, de har en ”härlig” nästan klippig yta på sig. Nedan fönster har jag försökt putsa redan. :sweat:
2) Med utbyggnaden som startar i sommar och alla stora golv till tak fönster som ska upp mot sjön så kommer jag sätta roboten på ett riktigt tufft och hårt test.

Fönster med klippig yta som vetter mot sjön med träd och växtlighet synliga genom glaset. Smutsiga fönster med utsikt över en trädäck och sjö, med reflektioner och solljus.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F
Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F
Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.[/QUOTE
jag har 5 stora fönster som sitter mellan 1,60-4 meter upp från marken. De är dessutom inte öppningsbara. Skulle vara toppen att få prova en robot och slippa stå på marken med redskap med långa svårkontrollerade skaft och försöka få ren fönstren.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F
Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.



Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F
Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1 Som 68 åring börjar det bli lite småfarligt att stå på stege för att tvätta fönster, vi letar just nu alternativa lösningar. Vi skulle tvätta alla fönster på vår villa och extrahus på tomten. Det skulle vara en enorm tidsbesparing.

2 Efter mångårig träning i verbal formuleringskonst skulle jag kunna skriva en vältalig recension av produkten. Kanske också med speciell inriktning mot seniorer.
 
1) Framförallt de 12 fönstren som jag inte riktigt når på vårt torn. Man får böja armen konstigt för att komma åt alla. Samt förstås våra fönsterdörrar där sexåringen konstant kladdat ner fönsterrutorna.

2) Tornet är högt upp och man måste hänga ut genom ett fönster för att nå de andra två på samma sida. Ganska obehagligt när man är höjdrädd.
 
  1. Alla fönster på villan och vårt tillhörande uterum.
  2. Dels har vi rejält många fönster i olika utförande och storlek så roboten skulle verkligen sättas på prov hemma hos oss. Som många andra barnfamiljer har vi också svårt att hinna med fönsterputsning i en fullspäckad vardag, så en robot som gör jobbet skulle garanterat underlätta livspusslet.
 
Kommer förstås att putsa alla fönster men tänker speciellt på de stora golv till tak fönstren vid sommarhuset.
Vi är så nära havet så saltstänk gör dem fläckiga på utsidan å på insidan står hundarna å trycker nosarna mot glaset när de spanar på sjöfåglarna.

Som tekniknörd så skulle detta vara kul att se om det fungerar och vid eventuell vinst skulle jag få plus poäng av hustrun.
 
Vi skulle använda fönster roboten till våra stora snefönster de sträcker sig upp till 5 meters höjd och det vore väldigt skönt att de håller sig rena så man fortsatt kan njuta av utsikten.
 
  1. Jag skulle använda roboten till alla mina fönster på min lantligt belägna villa.
  2. Att bo på landet är en dröm som blev sann
    Vackrare utsikt över åkrar och ängar är svår att finna
    Men vad jag inte tänkte på var allt plöjningsdamm
    som över fönstren lägger sig som en hinna.
    Då kan en robotvän gärna få visa sin kapacitet
    och göra vyerna klara året runt
    Jag kan istället få tid att göra det bästa jag vet
    - njuta av livet, pyssla med hönsen och leva sunt.
 
1. Kommer använda den till att putsa samtliga fönster i bottenplan och uterummet.

2. Att ha tre små barn i förskoleåldern och samtidigt hålla villan i trim är en utmaning, en smart lösning som detta skulle hjälpa oss att spara både tid och energi att använda på anna städning eller cykelträning, fotboll eller annan aktivitet ihop med barnen.
 
En sån här vore perfekt att ge till svärfar som har stora och höga gavelspetspartier, som inte putsas allt för ofta då det är omständigt med personsäkerheten.

Det vore ett bra test att se hur maskinerna klarar större partier samt spetsiga hörn snarare än 90° hörn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.