Isakare Isakare skrev:
Gav mig iväg mot Lappland när det snöade, och tänkte att det var skönt att slippa kalabaliken i Stockholm. Men det var samma kalabalik i Härnösand, och jag blev stående där i 3 timmar.
Härnösand är ju så nästan Stockholm, klart dom inte kan köra bil där om det kommer snö på vägen.

Men faktiskt så har vi gått även här mot osäkrare förare i dåligt vinterväder, dock inte lika många olyckor eller stillastående bilar då folk har vett nog att ha vinterdäck.
 
j.f.s
Isakare Isakare skrev:
I jämförelse med Borlänge som utsetts till Sveriges tråkigaste stad är väl Torsång ett paradis.
Absolut. Men Torsång är klart bättre på sommaren än vintern. Borlänge är en betongstad tyvärr och inte blir nya huset för högskolan ett lyft heller. Tvärtom :poop:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Torsång upplevs på sommaren. På vintern är det helt värdelöst. Eller hur @FredrikR ;):p
Ja nog är det trevligare om somrarna, fast visst då är glasskön eller kön till hästräkorna på cafeet för lång så då muttrar man lite och åker till Romme och äter glass. ;)
Skämt åsido, dom löser det bra trots många gäster!
 
nino nino skrev:
70mil utan stopp har jag åkt som längst, vart stanna i Malmö för att tanka. Då var det typ 20mil kvar till Burg, sen bara vända och åka 90mil hem, tog ganska exakt 24h med shopping :D men då är man rätt mör
Då leder jag :p Men de var i yrket, 120 mil en julafton utan raster. Kan säg att jag inte var glad alls. 13 timmar blev det inloggad och en halvtimme utloggad för att de planerade dåligt:p
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Sundsvall - Luleå tur och retur har jag kört i tjänsten en gång. Tanken var att jag och kollegan skulle sova över, men mötet gick så fort så vi rullade hemåt och tänkte ta in på hotell efter vägen när det passade. Det slutade med att vi åkte ändra hem...
120 mil har jag till släkten. När vi åker dit brukar vi stanna över hos syrran i Gällivare, så det blir bara 100 mil med släpvagn i en dagsetapp. Utan släp kan man åka hela vägen.
 
richardtenggren
useless useless skrev:
Sundsvall - Luleå tur och retur har jag kört i tjänsten en gång. Tanken var att jag och kollegan skulle sova över, men mötet gick så fort så vi rullade hemåt och tänkte ta in på hotell efter vägen när det passade. Det slutade med att vi åkte ändra hem...
120 mil har jag till släkten. När vi åker dit brukar vi stanna över hos syrran i Gällivare, så det blir bara 100 mil med släpvagn i en dagsetapp. Utan släp kan man åka hela vägen.
Mycket packning? :D
 
Ett par skotrar med tillbehör.
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Syns dåligt vad det står på displayen, men 107 kronor och en liten arbetsinsats för en helt ren bil, ist för 299 för en halvren i biltvätten.
Bil framför självtvättsstationens display och utrustning inne i hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SC Aero och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Sundsvall - Luleå tur och retur har jag kört i tjänsten en gång. Tanken var att jag och kollegan skulle sova över, men mötet gick så fort så vi rullade hemåt och tänkte ta in på hotell efter vägen när det passade. Det slutade med att vi åkte ändra hem...
120 mil har jag till släkten. När vi åker dit brukar vi stanna över hos syrran i Gällivare, så det blir bara 100 mil med släpvagn i en dagsetapp. Utan släp kan man åka hela vägen.
Gjorde typ samma. Jobbade i Arjeplog, hade bokat hotell i Skelefte, kom dit och kännde mig inte alls för att tillbringa kvällen i ett hotellrum, bokade om till Sundsvall. Väl där var boken jag lyssnade på så spännande, så jag åkte hem. Det var en torsdag, så man kunde vara ledig på fredagen. Med övernattning hade ju den oxå gått åt.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Åt mig blev det tvärtom...
Jobbade i Färila, skulle jobba till jag var klar oavsett vad klockan blev och sen åka hem.

Blev utelåst kl 12 på natten, ingen som kunde öppna och både plånbok, väska och rena kläder var kvar inne.
Ringde närmaste vandrarhem vid halv ett och frågade om dom hade ett ledigt rum med sängkläder, jodå det fanns
Ett litet problem till, jag har inga pengar förens nästa (samma) dag, inga problem kom du.
Tanten fick en 100 eller om det var 2 extra för att köpa sig nåt :D
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Hjul skruvarna på min bil drar åt sig själva av nån mysko anledning.
När jag köpte bilen satt de som satan. När jag skulle byta i höstas satt de som satan trots att jag själv monterat de omsorgsfullt. Nu när jag skulle byta igen satt de mer än satan så låsnyckeln gick av.
Tidigare ägare verkar haft samma problem då det låg 3 avdragna nycklar i skuffen.
Nya inköpta nu på morgonen, när jag får bort låskruvarna ska jag slänga de i soptunnan. Tre bilhjulslåsbultar på en svart yta, närbild, med fokus på den främre, synliga slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
reez
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Hjul skruvarna på min bil drar åt sig själva av nån mysko anledning.
När jag köpte bilen satt de som satan. När jag skulle byta i höstas satt de som satan trots att jag själv monterat de omsorgsfullt. Nu när jag skulle byta igen satt de mer än satan så låsnyckeln gick av.
Tidigare ägare verkar haft samma problem då det låg 3 avdragna nycklar i skuffen.
Nya inköpta nu på morgonen, när jag får bort låskruvarna ska jag slänga de i soptunnan.[bild]
hur drar du dem då? Låsskruvar av alla de slag ska bara dras lite grann. Aldrig lika mycket som de andra. Det bäddar bara för krångel senare...........Man får mer se de som avskräckande än att de ska dras så hårt att de inte kan få av dem med div trick. Då får man som sagt inte av dem själv till slut.......
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
hur drar du dem då? Låsskruvar av alla de slag ska bara dras lite grann. Aldrig lika mycket som de andra. Det bäddar bara för krångel senare...........Man får mer se de som avskräckande än att de ska dras så hårt att de inte kan få av dem med div trick. Då får man som sagt inte av dem själv till slut.......
Drar de lagom som jag alltid gjort och aldrig haft nått problem med. Och problemet gäller inte bara låsskruvarna, utan alla skruvar, de är dragna lagom med ett litet skaft, smorda med antikärvpasta, men sitter nu som de vore dragna med 1" maskin för 10 år sen utan smörjning.
Samma sak har hänt 3 gånger nu på denna bil.
 
Isakare Isakare skrev:
Drar de lagom som jag alltid gjort och aldrig haft nått problem med. Och problemet gäller inte bara låsskruvarna, utan alla skruvar, de är dragna lagom med ett litet skaft, smorda med antikärvpasta, men sitter nu som de vore dragna med 1" maskin för 10 år sen utan smörjning.
Samma sak har hänt 3 gånger nu på denna bil.
Vad är det för bil då?
 
nino nino skrev:
Vad är det för bil då?
BMW 130. Mina 2 tidigare 325/330 är i princip samma bil, det hände aldrig på de. Fäljar och skruvar är orginal grejer.
Jag har skruvat bil i över 40 år, men är helt oförstående varför dessa fastnar så hårt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.