A
R Rkarlsson skrev:
De är ju en jädrans tur att man inte råkade köpa sig en bil man måste tanka med sådant alls. Det är ju lättlösligt för de andra som har blåskiten.
De kan ju köpa en äldre diesel.

Eller nääää, de finns ju inga för de går åt som smör de med :O
Det är nu per bolunds ord ekar...
pisset sviker, sladda runt med elbils strunt.. ;):crysmile:
 
  • Haha
Rkarlsson
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Det är nu per bolunds ord ekar...
pisset sviker, sladda runt med elbils strunt.. ;):crysmile:
A nu tycker jag vi lugnar oss.
Jag har ju ändå beställt en elbil.
Men jag lämnar självklart inte dieseln så jag vet att jag kommer fram om det skulle råka vara strömavbrott. :D
(nåja köra släp, cykel och långfärd)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
R Rkarlsson skrev:
A nu tycker jag vi lugnar oss.
Jag har ju ändå beställt en elbil.
Men jag lämnar självklart inte dieseln så jag vet att jag kommer fram om det skulle råka vara strömavbrott. :D
(nåja köra släp, cykel och långfärd)
glöm inte skarvsladden;)

Nä men det är ju bara så att genom Kina kan vi få fram vad vi behöver, så antingen kopplar vi ur Adblue.. Och regeringen får tillfälligt ge upp miljökontrollen... Eller så får vi söka andra vägar fort för att skaffa fram urea..

För så här dödar vi allt fort..
 
Maskintok skrev:
glöm inte skarvsladden;)

Nä men det är ju bara så att genom Kina kan vi få fram vad vi behöver, så antingen kopplar vi ur Adblue.. Och regeringen får tillfälligt ge upp miljökontrollen... Eller så får vi söka andra vägar fort för att skaffa fram urea..

För så här dödar vi allt fort..
Ska köpa en laddsladd till så man kan koppla in i vanligt uttag om det skiter sig haha.

Om regeringen inte vill göra fler konkurser för åkerier så finns det inte en enda väg än att tillåta att koppla bort skiten helt enkelt.
Det är dock inte många lastbilar som kör till oss som har det. Men de ska ju snart bytas ut och då får de väl möget. Kul som åkare att lägga ett par miljoner och så vet de inte om de får eller kan köra.

Men med tanke på hur illa de beter sig mot bönder och viktiga företag för oss så blir jag inte förvånad om de låter företagen dö.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
R Rkarlsson skrev:
Ska köpa en laddsladd till så man kan koppla in i vanligt uttag om det skiter sig haha.

Om regeringen inte vill göra fler konkurser för åkerier så finns det inte en enda väg än att tillåta att koppla bort skiten helt enkelt.
Det är dock inte många lastbilar som kör till oss som har det. Men de ska ju snart bytas ut och då får de väl möget. Kul som åkare att lägga ett par miljoner och så vet de inte om de får eller kan köra.

Men med tanke på hur illa de beter sig mot bönder och viktiga företag för oss så blir jag inte förvånad om de låter företagen dö.
De styrande fattar inget förens upproret grillar dem över öppen eld...
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
galento
Är det nån av er gubbar som har en smörjbrygga på gården , vore ju intressant
med lite info hur ni fixat den.
 
galento galento skrev:
Är det nån av er gubbar som har en smörjbrygga på gården , vore ju intressant
med lite info hur ni fixat den.
Bara en smörjgrop i garaget från -60, tyvärr byggdes garagen mindre då så den används inte längre.
 
A
galento galento skrev:
Är det nån av er gubbar som har en smörjbrygga på gården , vore ju intressant
med lite info hur ni fixat den.
ej gubbe;)
jag använder en stubbbrytare:strong:
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
A
Maskintok skrev:
ej gubbe;)
jag använder en stubbbrytare:strong:
Jag klöv järnvägsslipers..
Så de blev som uppkörningsramp..
Har 2 olika storlekar..
lyfter totalt 40 cm.
Och behövs mer så använder jag stubbbrytarn... :ok:
Men det är ju i blå hallen..

Ska gjuta platta och göra en ramp över ett dike... De lämnade ju så lägligt en massa elstolpar... :D;)
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Nä du är väl 27 år yngre än jag så har ju långt kvar till gubbåldern ;)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
galento galento skrev:
Nä du är väl 27 år yngre än jag så har ju långt kvar till gubbåldern ;)
något sådant;)

säger som jag brukar..
Jag må vara så till åldern..
Men luktar som om jag vore övermogen:crysmile:
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
galento
Maskintok skrev:
Jag klöv järnvägsslipers..
Så de blev som uppkörningsramp..
Har 2 olika storlekar..
lyfter totalt 40 cm.
Och behövs mer så använder jag stubbbrytarn... :ok:
Men det är ju i blå hallen..

Ska gjuta platta och göra en ramp över ett dike... De lämnade ju så lägligt en massa elstolpar... :D;)
Ja det vore fint att komma under bilen och ståhöjd vore ju kalas. Kapade några träd
bakom lon och gjorde en liten avsats. Tanken är väl att fylla på med mer grus och få
hit en grävare som jämnar till nedanför och två ramper ut med nåt slags stöd :thinking:
Men om det blir så är ju en annan sak ;):cool:

En skogstomt med en hög av grus och stenar, kapade träd i bakgrunden, och en grusad markyta framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
När jag köpte huset så hade gubben gjort ramper ut över en slänt som är runt 1.5m hög.
Hade oljefat med betong som stöttorna stod i, tyvärr tog han ju med sig det där.
 
A
galento galento skrev:
Ja det vore fint att komma under bilen och ståhöjd vore ju kalas. Kapade några träd
bakom lon och gjorde en liten avsats. Tanken är väl att fylla på med mer grus och få
hit en grävare som jämnar till nedanför och två ramper ut med nåt slags stöd :thinking:
Men om det blir så är ju en annan sak ;):cool:

[bild]
gjut en ramp vetja(y)
 
galento galento skrev:
Är det nån av er gubbar som har en smörjbrygga på gården , vore ju intressant
med lite info hur ni fixat den.
lite mer jobb vid lyft än en brygga, men det får gå
En stor pickup upphöjd på en fordonslyft i en verkstad med öppen motorhuven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.