Är det på riktigt en brist på Adblue ?
 
A
S salkin85 skrev:
Är det på riktigt en brist på Adblue ?
Japp det mesta av urea kommer ifrån Ryssland..
 
Maskintok skrev:
Japp det mesta av urea kommer ifrån Ryssland..
Otroligt, finns det någon prognos för hur det kommer se ut längre fram ?
 
B
J JohanLun skrev:
Var det inte så att ingenjörenra i Wolfsburg tog Audis design på bil och återanvände, alla passat före och efter har väl haft motorn på andra hållet, men denna var väl egentligen en Audi, och de har väl alltid haft motorn åt fel håll och en jävligt lång front och tajt packat i längsled?
Det är den enda Passat jag har haft, vad gäller Audi har jag bara haft en A6 som tjänstebil och den kollade jag inte så mycket under huven på. Har inte 100 koll, men jag har fått för mig att Passat och Audi A4 annars varit samma modell i olika kläder i alla tider.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tänkte nog mer på Uggla. :)

[bild]
Sista orden i den där texten är bra
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
A
S salkin85 skrev:
Otroligt, finns det någon prognos för hur det kommer se ut längre fram ?
Den är inte bra...
därför tycker jag att staten borde tillfälligt lätta på miljöreglerna under tiden detta blir löst..
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jaha, en liten utvärdering då kanske är på sin plats.

Lansen vart ju avsevärt kortare än tidigare och sprutbilden gick inte att få till som tidigare. Munstyckena som finns är 25° och 40° spridningsvinkel. Tror originallansen var där i mellan. Vinklingsfunktionen var däremot fantastisk, men vart snabbt varse att rekylen var sjukt jobbig att jobba mot mellan ekrarna (28N) så vrida ner vattenflödet lite inne i fälgarna kändes som rätt väg att gå där medans full fräs kördes i hjulhusens överdel.

Slangen hamnade irriterande nära bilen vid taktvättning, inget jag reflekterat över tidigare med den långa lansen, så det va ett minus.


[bild]

[bild]

Vart positivt överraskad över kvalitén på prylarna, känns riktigt gedigna. Tom. snabbfästena känns som de kommer hålla.


[bild]

Förtvättmedlet (Alkalisk avfettning) jag använde som även är vaxssäkert. I sommar kommer jag prova enbart detta medel vid snabbtvätt och utvärdera. Autodude säger att de ska fungerar så...

[länk]



Provade för första gången tvätta fälgarna med tvätthandske, det var riktigt smidigt och man kommer med lätthet hela vägen in på färgbanan. Vet inte hur stor skillnad det är med specifik fälghandske, men denna gjorde sitt jobb
[länk]

Ska luska i om det finns en mycket längre lans att beställa, då blir jag helhöjd. Autodude är som vanligt blixtsnabba med sina ordrar så de kan jag varmt rekommendera.
Jag kör också med samma prylar (fast en annan högtryckstvätt) och det fungerar kanon vid snabbtvätt på sommaren. Jag har keramiskt spraylackskydd på bilen också, så det hjälper till. Jag kör även snabbtvättar med samma medel på vintern (sprutar dock först på kallavfettning där det behövs och sen foam över hela bilen). Bilen blir såklart inte lika ren och fin som en tvätt med schampo och mekanisk beröring också. Jag skulle dock aldrig våga torka bilen med torkduk/microfiberdukar efter enbart sprayfoam. Utan då kör jag med denna för att få bilen torr: https://bilvardskungen.se/product/b...lW-1etz0vQP_Xp8s3D6JjJXtBsndmBOhoC7fIQAvD_BwE

Kör även den efter en "riktigt" tvätt också, innan jag går på med torkduk.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
[länk]
Detta är åt helvete riktigt...
För va då?
lite pk och miljöhets... jösses... Så dumt
 
Maskintok skrev:
Detta är åt helvete riktigt...
För va då?
lite pk och miljöhets... jösses... Så dumt
Men du måste ju vara positiv. Nu blir många människor som är kompis med hon som har en man som har 4-5 dieselbilar, och han som skrev över sin ford på mamma glada.
sen kanske de blir arga när det fattas bröd, kött och mat i affärn.

När de tar slut så kommer de riktigt jävliga lastbilarna tillbaka till sverige igen som vi sålt av till öst =)

Logiken finns ju inte där när de vill "väl" men produktionen är hos björnen.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Men du måste ju vara positiv. Nu blir många människor som är kompis med hon som har en man som har 4-5 dieselbilar, och han som skrev över sin ford på mamma glada.
sen kanske de blir arga när det fattas bröd, kött och mat i affärn.

När de tar slut så kommer de riktigt jävliga lastbilarna tillbaka till sverige igen som vi sålt av till öst =)

Logiken finns ju inte där när de vill "väl" men produktionen är hos björnen.
Du glömmer att vi inte får handla med ryssen
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
Du glömmer att vi inte får handla med ryssen
borde ju fan gå att köpa urea av Kina.. :thinking:
de är ju inte i sanktioner.. än... ;)
 
skoge skoge skrev:
Du glömmer att vi inte får handla med ryssen
Nej.
Men glömmer vi inte att allt vi handlar måste inte komma från diktaturer eller suspekta länder?

Det bör väl inte vara så svårt att börja tillverka det hemma? Om det innehåller urea och vatten så vet jag var man kan hämta det.

Fast det är klart, jag glömde att vi inte ska tillverka något här längre :D
 
  • Gilla
gone_fishing och 1 till
  • Laddar…
A
R Rkarlsson skrev:
Nej.
Men glömmer vi inte att allt vi handlar måste inte komma från diktaturer eller suspekta länder?

Det bör väl inte vara så svårt att börja tillverka det hemma? Om det innehåller urea och vatten så vet jag var man kan hämta det.

Fast det är klart, jag glömde att vi inte ska tillverka något här längre :D
bara att tanka ur urinen och njurarna..;)
Men det verkar ju vara piss i övrigt detta så.... ;)
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
bara att tanka ur urinen och njurarna..;)
Men det verkar ju vara piss i övrigt detta så.... ;)
De är ju en jädrans tur att man inte råkade köpa sig en bil man måste tanka med sådant alls. Det är ju lättlösligt för de andra som har blåskiten.
De kan ju köpa en äldre diesel.

Eller nääää, de finns ju inga för de går åt som smör de med :O
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.