A
G OMathson skrev:
Visst, men problemet med oförbrända kolväten kan man väl inte lösa med urea?
fastnar i partikelfiltret som kan rengöras eller brännas ur..

Så det är inget som märks på bilprovningen..
när de utför miljökontrollen..
 
B Blazermannen skrev:
På tal om Passat och mekande med densamma:

Motorn i Passaten var längsmonterad och när man öppnade huven var generatorn det första man såg tronande högst upp. Borde ha varit plättlätt att byta ut den, men se där hade ingenjörerna i Wolfsburg tänkt till för att försvåra för hemmameckare.
Var det inte så att ingenjörenra i Wolfsburg tog Audis design på bil och återanvände, alla passat före och efter har väl haft motorn på andra hållet, men denna var väl egentligen en Audi, och de har väl alltid haft motorn åt fel håll och en jävligt lång front och tajt packat i längsled?
 
J JohanLun skrev:
...men denna var väl egentligen en Audi, och de har väl alltid haft motorn åt fel håll och en jävligt lång front och tajt packat i längsled?
Har Audi motorn åt fel håll eller vad menar du?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Njae, man behöver nog inte skita "allt". ;) Det räcker väl att man skiter i om "Adblue-systemet" fungerar eller ej? :thinking:
9cdbb7f331d3fc14eaa98f42bd087b8f.jpg

Skiter i allt? Nihlister?

Det vore synd om man kopplar ur adblue nu och sen folk inte kopplar in dem. De gör faktiskt stor nytta...
 
K Kane skrev:
Har Audi motorn åt fel håll eller vad menar du?
Om det finns ett rätt och fel på en framhjulsdriven bil... så ja... :D Enligt min åsikt, inte optimalt att ha längsställd...
 
J JohanLun skrev:
Skiter i allt? Nihlister?
Jag tänkte nog mer på Uggla. :)

Skärmavbildning av en text med songtext för "Jag skiter", kontrastrik bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Var det inte så att ingenjörenra i Wolfsburg tog Audis design på bil och återanvände, alla passat före och efter har väl haft motorn på andra hållet, men denna var väl egentligen en Audi, och de har väl alltid haft motorn åt fel håll och en jävligt lång front och tajt packat i längsled?
Quattro med torsendiff kräver längsmonterad motor. Därför har Audi haft det på alla modeller med Quattro som tillval.
 
richardtenggren
useless useless skrev:
Quattro med torsendiff kräver längsmonterad motor. Därför har Audi haft det på alla modeller med Quattro som tillval.
Förutom de modeller som körde Haldex, typ A3 och TT, kanske någon fler?
 
J JohanLun skrev:
Om det finns ett rätt och fel på en framhjulsdriven bil... så ja... :D Enligt min åsikt, inte optimalt att ha längsställd...
Optimalt för fyrhjulsdrivna Audis!
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Förutom de modeller som körde Haldex, typ A3 och TT, kanske någon fler?
Ja, men dom körde inte Torsen... A3 och TT är väl maskerade Golfar och Bubblor?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
nino nino skrev:
Hur stor skillnad är det på en euro 5 och en 6 motor då?
Inte vet jag, men något borde det ju vara eftersom en bil med euro6 motor får köra där en bil med euro5 inte är tillåten i t.ex de tyska utsläpps zonerna. Zoner som antagligen kommer till oss också inom en snar framtid.
 
nino nino skrev:
Hur stor skillnad är det på en euro 5 och en 6 motor då?
För dieselbilar är det lite lägre gränsvärden för kolväten och kväveoxider. För bensinbilar införde man krav på partikelnivåer iom euro6.

https://dieselnet.com/standards/eu/ld.php#stds
 
G
RWD or WWR (bakhjulsdrift eller felhjulsdrift)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
R roli skrev:
Kan man också göra om man skiter i allt... Dessutom lär det nog bli problem hos farbror bilprovning.
Med tanke på att ni letar adblue så verkar det vara svårt att få tag på...då är det väl bättre att inaktivera och kunna använda bilen istället?
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
Med tanke på att ni letar adblue så verkar det vara svårt att få tag på...då är det väl bättre att inaktivera och kunna använda bilen istället?
Jag letar inte, har tillräckligt i garaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.