Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
Efter 20 Ahlsells-inlägg kör jag all in på dissikeringsspåret. Ni som inte gillar metafrågor får väl hoppas att det blir bättre imorgon, eller bara konstatera att humorn dog med Sven Melander.

Grön plyschleksak med korsade ögon och en röd tunga på beige bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är hockey på väg ut i Sverige, med Stockholm först? Gnaget åkte väl ur Elitserien permanent redan på 1900-talet och Bajen vet jag inte ens om de har ett hockeylag längre. De gick väl full retro och satsade på bandy istället när tillfälle gavs.

Nu åkte ju Djurgår’n ut för andra gången i mannaminne och jag tror jag vet en (1) person som verkligen bryr sig. Kanske en handfull om jag frågar runt. Men annars är det fotbollen som gäller, och hockeyn ses i bästa fall som pausunderhållning under vinteruppehållet och något man skämtar om på midsommar – om någon vet om det är slutspel eller VM just då.

Det skulle inte förvåna mig om Djurgår’n nu eller snart åker ur för längre tid och hockey helt blir en sport för landsorten, som speedway. Speedway-Sverige verkar dock klara sig bra utan Getingarna, och Hockeysverige klarar sig nog bra utan Djurgår’n också.

Värst för dem som skämtar om det och ett fåtal lokala eldsjälar är väl att de stora flertalet av oss djurgårdare inte ens bryr oss. Hockey är som sagt en döende sport här, ”inga” barn spelar det och inga vuxna bryr sig längre.

Men vi avslutar väl ändå med Håkan i (vad som med lite god vilja kan kallas) hockeyfrilla:
Samlarkort med en hockey-spelare och texten "Håkan Södergren" och en referens till hockeyfrilla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi får starta om humorn nu.
Låt oss börja med en låg nivå och så jobbar vi oss upp från den.

Vad läser ett kristet bi?
-Bibeln….
 
  • Gilla
Thomas1972
  • Laddar…
Vad kallade man elektriska ålar innan elektriciteten var upptäckt?
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad kallade man elektriska ålar innan elektriciteten var upptäckt?
Pre-elektriska ålar?
 
Fotogenålar?
 
useless useless skrev:
Vad kallade man elektriska ålar innan elektriciteten var upptäckt?
Darrål
 
Ålar?
 
useless useless skrev:
Vad kallade man elektriska ålar innan elektriciteten var upptäckt?
Ajsomfanål
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Bajen vet jag inte ens om de har ett hockeylag längre. De gick väl full retro och satsade på bandy istället när tillfälle gavs.
Jorå, de har ett hockeylag. I div 2 numera efter att fått börja om i systemet efter konkurs.
Ishockeyspelare i gröna benskydd och vita skridskor på isen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
useless useless skrev:
Vad kallade man elektriska ålar innan elektriciteten var upptäckt?
Gasål
 
  • Gilla
  • Haha
Fartland och 2 till
  • Laddar…
Gasol är väl något annat? :rofl:
 
Vad kallades medeltiden för, på medeltiden?


Nu.
 
TeroM TeroM skrev:
Vad kallades medeltiden för, på medeltiden?


Nu.
Märkligt nog samma som nu. Nutid.
 
 
  • Gilla
  • Haha
René W och 10 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Jag har som privatperson handlat på Ahlsells, men det går ju inte handla mot faktura utan man får betala på plats.
Det här är humor.:crysmile:
 
  • Haha
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.