A
R Rkarlsson skrev:
Såg en artikel om att det gäller även Vw, mercedes och porsche.

Vissa bilhallar är nästan helt tomma på bilar dessutom i sverige. Fick höra att en hedin nästan var helt tom. Så de som säljer bilmärken knytna till den delen lär ha enorma problem.
otrevlig utveckling..
 
Maskintok skrev:
otrevlig utveckling..
Ja verkligen.
grannen hade en kollega som arbetade på nått vis med den produktionen, vet inte hur. Men de hade tydligen gigantiska problem. Man får väl hoppas att de kan ställa om någorlunda.
Ingen aning var fabriken ligger för tillverkningen. Men vissa delar av landet jobbar på i andra branscher. Just sydväst är inte drabbat alls och kan fortsätta leva "vanligt"
Problemet för de är väl att få ut produkterna.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
R Rkarlsson skrev:
Ja verkligen.
grannen hade en kollega som arbetade på nått vis med den produktionen, vet inte hur. Men de hade tydligen gigantiska problem. Man får väl hoppas att de kan ställa om någorlunda.
Ingen aning var fabriken ligger för tillverkningen. Men vissa delar av landet jobbar på i andra branscher. Just sydväst är inte drabbat alls och kan fortsätta leva "vanligt"
Problemet för de är väl att få ut produkterna.
hoppas att skiten snart är över...
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
galento galento skrev:
De va intressant att läsa , låter som du kommer lägga ned en del pengar i den.
Tycker det är snyggt med ett "patina" yttre och väldigt bra att man kan använda
grejerna utan att vara så rädd för märken. Insprut har ju blivit populärt också och
systemen blir ju snygga monterade , har kollat lite på Holly Sniper och blir ju
kompakt och bra med datan inbyggd i enheten så man slipper boxen.
Tyckte TBI systemet i den tidigare pickupen funkade väldigt bra och skulle kunna
tänka mej en sån pickup igen. Ja kan nog vara gött med skivbromsar fram och
2 krets , det kanske kan bli lite gasande ;):D
Det slutar väl alltid med att allt kostar en hög med pengar tycker jag, roligare att skruva/modda än att köra nästan, det blir än dyrare då...

Har alla gummilister och andra gummin till typ hela bilen som skall bytas. Tror hytten kan bli lackad ner till under rutlisterna när rutlister samt dörrlisterna byts så de ligger på ordninggjord plåt + takavrinningen måste ju få ny "seam sealer" då jag tar förgivet att den som är på har torkat och spruckit om ens kvar i rännorna

Gillar även när övre delen på hytten är vitmålad mot övrig färg, så det mår jag inte dåligt utav. kan tom. ha målad grill, fälgar och kofångare målade i samma vita färg mot den omålade karossen. Sådant kan tom se bättre ut speciellt då min patina är av den trågiska sorten

Exempel på färgdelningen på hytten
1966-chevy-c10-front-three-quarter1.jpg

367e1afbb8ab9019716f45e92bcf7565.jpg
 
  • Gilla
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vet ej hur illa det är, men vet ni med er att ni kommer behöva däck i närtid så kanske det är dags nu

[länk]
Vi får göra som i Polen. Där köper de utslitna däck från Tyskland och kör som fn. på dem.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
A
vi har fortfarande Kina..
Sedan kan vi fundera lite på varför man valde Ryssland... Och sedan ställer till det för marknaden..
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Det slutar väl alltid med att allt kostar en hög med pengar tycker jag, roligare att skruva/modda än att köra nästan, det blir än dyrare då...

Gillar även när övre delen på hytten är vitmålad mot övrig färg, så det mår jag inte dåligt utav. kan tom. ha målad grill, fälgar och kofångare målade i samma vita färg mot den omålade karossen. Sådant kan tom se bättre ut speciellt då min patina är av den trågiska sorten
Ja om taket har annan färg tycker jag också är ok och även kofångare och grill. Är kromet
dåligt kan man ju lacka istället. Köpte en nykromad bakre stötfångare nåt år sen och den
kostade 14k för en " mindre " modell.
Man kanske får spara under vintern nu när man har pension för att åka under sommaren,
vi får väl se men man sparade mycket pengar på att sluta röka/snusa som kan användas
till roligare saker (y);)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja om taket har annan färg tycker jag också är ok och även kofångare och grill. Är kromet
dåligt kan man ju lacka istället. Köpte en nykromad bakre stötfångare nåt år sen och den
kostade 14k för en " mindre " modell.
Man kanske får spara under vintern nu när man har pension för att åka under sommaren,
vi får väl se men man sparade mycket pengar på att sluta röka/snusa som kan användas
till roligare saker (y);)
"if it doesn't run chrome it" ;)

Fritt ur minnet var kofångarna typ $100 för en olackad och en kromad standard krom knappa $200 och premium kromad dryga $200. Så billigt oavsett. Men jag ska ju ha mina lackade så vart en ny bakstöt i svart "transportfärg" Självklart fick jag med 2 vänsterfästen så det vart inte direkt bra passform...

CpQ-1RjANGsMKztv0Jm8gUqcxkQziMXE_kesl9YfQUKB_8eqdIbNVxXMyIwdBOCnTwbdeNiTWeCqmnUUfpCNuvB3oAlKcZiHhwgYBE5QRvE8-m09kWWeojTSv_RyWXhnIBuZ0-YlmSEbFO4oqPKsZIH5bd1BGsRK5EtTo1tseyuHnxG4aRrNnagBvKmoRVXys5AbYjWfcH5tmjgKBlcLw9sM8nJyslEthmRKin0WO8TQ0QjVlmXlhy795LI7m3ct4Imqxz8ono4r9vyJ6TXx9s8I46TGaxkX_EAX-q41s5C_ji3VN-ukGEMYj_nJpuOkcVb1BlEffcl_TW_LL7PbL7wITqCRrP7wZBW0uHRejFzN7Bi3I_n7FI9ZcWJaYyqncjKKp7VkrG0fibEEgG51W9ohFb53dABoOdEyTX-s3fYhLV2zNPD2XNfTK4ZuQn_lyseL2nBbEzFkHwjxrn21fnwzd_8E9KLjMkx23FiFPL1CA2CJGEL-SsmMJAZBsen8e_TGeSQqUPecyflzNYbsehD4p5Sn8dX8B6fYpAS226MSH1h8dPsIB3P8qiJGvnBSiNN949-gCOkgtCd5un4p2vSBU9cAL2V6kFcbXsQBZpMieBoQiddvqcY8WwONWPJw0HpsYkMX9SyEH45oSujKblC86tTfx5GluCSWmpPlsYqiyjxUqYBeaVbjqEFPblUAzLlosYRQYQod6CPgAWHuGNFqbNtrt4klWrLo0LTz_hCTsiXApkRhQn-t9HJ7U6wqv-rMyqoEo_s7J-_9sRnl51B16_N_hrj8iErPJsInHXB8O6S7ijvZ6jvVBluOpb7qs2NBnqM=w1250-h938-no
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
Köpte stötfångaren hos Classic bumper här i Sverige så det är nog billigare i us
kan man tänka sej. Ja fasen skit om det är fel grejer med i paketet :surprised:.
Beställde en Westin grillguard till K2500,an och när man kom hem och skulle
montera den fick man se att den vara skadad , ena sidan böjd så den tog i
skärmen och var omöjlig att montera.
Svart Westin grillguard som ligger på marken, skadad och böjd på ena sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en Westin grillguard med fokus på dess böjda sida som gör den omöjlig att montera korrekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog kontakt med företaget som har en svensk ägare och de visste inte
hur de kunde hjälpa till med detta , men jag tyckte att eftersom de lastar
sina egna containers och har personal som lossar här så borde de lastat
fel om det blivit så. Man verkade inte så sugen att ta i detta men då lade
jag upp ett flertal bilder på usa forum med länkar till företaget och då blev
det fart på dom , de skickade en ny som jag fick hämta och lämna in den
felaktiga.
Men mannen som lossade containern sa att denna gången hängde grill-
guarden i taket på containern så det inte skulle hända igen :D:D.

"if it doesn't run chrome it" ;) eller " chrome won`t get you home" ;)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Fraktskador är fan värre, de är aldrig någon som vill ta på sig problemet som du märkte förrens man börjar bli obekväm för dom :( Avsaknad av vara är bäst, då skickas det vanligtvis bara ut en vara utan tjaffs.

Men LMCtrucks leverantör skickade faktiskt en rätt bit senare, men till usa adressen jag angav tidigare. Så när jag väl insåg det så har paketet hamnat i nått hörn... men den kommer nog fram. Kofångaren sitter fast utan den också gissar jag på
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Köpte nya sommardäck till pickisen på en internetsida och fick hem igår. Åkte till närmsta mek som jag vet kränger på däck och balanserar. Han letade efter ut och insida på däcken men hittade ingen märkning. Finns ut och insida??
Såg när jag åkte därifrån att det va två smala streck gul? och grön? på ena sidan av slitbanan. Är det ngn markering för ut och insida?? Om inte, vad är den markeringen bra för? Tror dom hamnade utåt på båda däcken.
 
A
O Oaken skrev:
Köpte nya sommardäck till pickisen på en internetsida och fick hem igår. Åkte till närmsta mek som jag vet kränger på däck och balanserar. Han letade efter ut och insida på däcken men hittade ingen märkning. Finns ut och insida??
Såg när jag åkte därifrån att det va två smala streck gul? och grön? på ena sidan av slitbanan. Är det ngn markering för ut och insida?? Om inte, vad är den markeringen bra för? Tror dom hamnade utåt på båda däcken.
Det är väl kontrollpunkter för industrin.
tyngsta respektive lättaste punkt.. :thinking:
 
Finns alla möjliga däckmodeller och mönster, vissa är specifika för rullriktning mm. och vissa mönster/däck kräver inget alls och kan då monteras vart som
 
galento
O Oaken skrev:
Köpte nya sommardäck till pickisen på en internetsida och fick hem igår. Åkte till närmsta mek som jag vet kränger på däck och balanserar. Han letade efter ut och insida på däcken men hittade ingen märkning. Finns ut och insida??
Såg när jag åkte därifrån att det va två smala streck gul? och grön? på ena sidan av slitbanan. Är det ngn markering för ut och insida?? Om inte, vad är den markeringen bra för? Tror dom hamnade utåt på båda däcken.
Har haft däck som kan vändas utan att ha rotationsriktning .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.