Ett mycket enkelt val, en TIPI grill/värmare för mysiga sommarkvällar.
Först några kalla, sen startar man och grillar, efter det är det och sitta och njuta till brasan till solnedgången.
 
Lätt, jag skulle välja
Vedklyvpaket King Kindling Cracker King + slägga
Har länge tänkt köpa en, men inte haft råd. Med skenande elpriser behöver jag kompletteringselda och med denna skulle livet bli mycket enklare för en ensam tant med dragigt hus.
 
Jag hade köpt en vedklyv antingen det stora paketet eller original och en vinkelväxlare och något annat man villhöver. Motiveringen är att det vore smidigt att klyva veden med en vedklyv och jag har inte riktigt pengarna för att lägga ut för en vedklyv.
 
I sådana här tävlingar vill jag alltid välja sådant som jag annars aldrig hade köpt. Saker som känns för galna för att lägga pengar på och saker som jag tycker är onödiga för jag kan inte motivera ett inköp men som ändå kommer till användning.

Det var inte lätt att hitta sådana saker men likväl blir mina val dessa som jag kommer välja mellan om jag vinner presentkort::
Boken "Renovera: Från typhus till drömhem"
Boken "Stora boken för hemmafixaren"
Krafttvingen: "Viking Arm kraftfull lyfttving"
Jiggen "Borr- och skruvjigg Wolfcraft"
Lövsäcken "Zacky trädgårdssäck med lövhänder"

Med dessa saker -som jag annars inte hade köpt- kan jag se att huslivet kan bli bättre, inte minst krafttvingen med tanke på att jag gör allt jobb själv utan hjälp.
 
Jag hade köpt två saker som skulle underlätta min vardag enormt.
Dessa saker är:
1. Vedklyvspaketet. Denna skulle passa riktigt bra efter nuvarande renovering är klar där en kamin ska installeras. Både snygg och praktiskt!
2. Listjiggen. Denna skulle underlätta rejält vid sättning av ny taklist i nuvarande renovering!
 
Som nyligen har köpt hus och har tummen mitt i handen. Det är så att jag ska lägga nytt golv och byta golv lister mm.. jag skulle köpt
Gerlåda & smygvinkel Wolfcraft. Så jag slipper stå där och svära i flera timmar. Ha ha! Tror den skulle hjälpa mig enormt mycket.
 
Jag hade köpt en looftlighter, för när jag väl har lyckats tända diverse grejer brukar det vanligtvis vara dax att släcka ☹️.
 
Lisjiggen och vedklyv original.

vi har väl typ 10 rum lister ska upp i. Vi räknar med att om 20 år kanske vi fått upp alla :crysmile: Så här hade det underlättat med lite hjälp. Sen råka jag köpa en myspys klot till trädgården men glömde räkna med att man kan ju behöva fixa till ved med. Köp med hjärtat är både bra och kanske lite mindre genomtänkt
 
Jag hade köpt listjiggen, vinkelväxeln till skruvdragaren, gipsraspen samt en massa andra bra saker då vi håller på att försöka renovera ett fullständigt obeboeligt hus. Varje gång man är där dyker det upp situationer där man vet att "här skulle en sån göra allt så mycket lättare".
 
Jag kommer köpa Firemill brandsläckare, produkten är ju genialisk jämförd med pulversläckare eller konventionella kolsyresläckare. Kan komma väl till pass i ett hushåll med barn, djur och levande ljus.
 
G
[
Zacky med lövhänder skulle underlätta mitt liv så mycket just nu. Har en trädgård som fått växa lite som den vill de senaste 5 åren och nu är det dags att tämja den igen. Finns så mycket i er shop som är bra när man precis köpt sitt första hus men pengarna räcker inte riktigt till allt.
Vilken eller vilka produkter hade du valt från Byggahus.se Shop om du hade vunnit 2000 kr i presentkort?

Du hittar shoppen här: Byggahus.se Shop

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.[/QUOTE]
 
Duschset Mora Cera Shower till det planerade badrummet.
Varför jag skall vinna? Behöver spara så mycket det bara går så detta är ett ypperligt tillfälle att få möjlighet till att förvärva kvalitetsinredning till noll kr!:giggle:(y)
 
Jag hade köpt en hammare med läderhandtag ( Picard 791 ) och sedan fyllt på med lite "smarta verktyg" som tex listjiggen.

Känslan i en sådan hammare, smidd i stål är något helt annat än de med "rörskaft". Trots priset som är lite högt så är de prisvärda, och det blir färre krokiga spikar och mindre blå tummar. Jag har dock inte unnat mig en egen sådan, men nu kan det vara dags :)
 
Jag hade snabbt klickat hem ett borrstöd, hörntejp och en stor bits-sats! Vi bygger just nu nytt hus och får första leveransen om en dryg månad. Många år av inne- och uteprojekt väntar och jag hade gladeligen velat ha ett presentkort som hjälp på vägen. Får sambon välja ur shoppen väljer han kanske vedklyven…
 
S
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Den här veckan tävlar vi om ett presentkort hos Byggahus.se Shop där vinnaren kan välja produkter fritt till ett värde av 2000 kr. Smarta verktyg, böcker, prylar till hemmet m.m.

[bild]

Värde: 2000 kr

Så här tävlar du:
1. Besvara frågan nedan.
2. Motivera varför just du ska vinna presentkortet.

Skriv svaret längst ner i den här tråden.

Fråga: Vilken eller vilka produkter hade du valt från Byggahus.se Shop om du hade vunnit 2000 kr i presentkort?

Du hittar shoppen här: Byggahus.se Shop

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
Det fanns mycket roliga och smarta saker i shoppen som jag inte visste om. Det är ju alltid kul med nya saker som förenklar, hittade t.ex
Kornerz hörntejp som låter fiffig. Ska snart måla sovrummet så om tejpningen kan gå lite snabbare vore det fantastiskt!

Sedan skulle jag köpt en Stubbskorsten. Har fällt lite träd på tomten där det vore intressant att se om man kan få bort stubbarna på.

Jag hoppas jag kan vinna presentkortet så jag kan fortsätta leta efter roliga och smarta produkter, visste inte om shoppen förrän nu så det skulle vara kul att testa den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.