Husqvarna QSG6133W spis luktar bränd plast uppe i högra hörnet efter att ugnen har varit använd.

Har haft av hällen och försökt hitta källan men lyckades inte. Vad kan vara fel?

Husqvarna spisens kontrollpanel och handtag med digital klockdisplay som visar 9:25.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Jag skulle börja med att kolla det elektriska anslutningen innan man använder den mer.
 
A
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Husqvarna QSG6133W spis luktar bränd plast uppe i högra hörnet efter att ugnen har varit använd.

Har haft av hällen och försökt hitta källan men lyckades inte. Vad kan vara fel?

[bild]
Kollat lampan inne i ugnen?
 
Lukten kommer från där vreden sitter.
 
Kollat regulatorerna?
 
A
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Lukten kommer från där vreden sitter.
har du haft ett överkok?
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Kollat regulatorerna?
Ja, men inget synligt fel. Problemet kan vara någon av dessa men svårt att veta vilken.
 
electroluxaren skrev:
har du haft ett överkok?
Kanske. Problemet med lukten har varat mer än ett halvår.
 
Det slog mig nu att kylfläkten inte låter alls. Har för mig att det tidigare fanns en fläkt som kyler luckan efter att man har stängt av ugnen. Kanske detta orsakar doft av bränd plast?
 
A
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Det slog mig nu att kylfläkten inte låter alls. Har för mig att det tidigare fanns en fläkt som kyler luckan efter att man har stängt av ugnen. Kanske detta orsakar doft av bränd plast?
lyft av hällen så får du se, då kan du kolla fläkten, det är inte ovanligt att denna tillverkare slarvar med hopsättning av kontakterna så att det blir varmgång och plastisoleringen smälter, detta ser du direkt när du lyft hällen
 
När ska kylfläkten gå? Är den termostatstyrd?
 
A
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
När ska kylfläkten gå? Är den termostatstyrd?
Ja men!
 
Motor och kablage ser okej ut.
Finns ingen spänning på kabeln som går från styrkort till fläkt trots att ugnen är på 220°C.
 
A
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
Motor och kablage ser okej ut.
Finns ingen spänning på kabeln som går från styrkort till fläkt trots att ugnen är på 220°C.
Kanske termostaten anslutningsr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.