prototypen prototypen skrev:
42 är alltid bäst.
Protte
Givetvis, det är ju svaret på frågan om livet, universum och allting.
 
  • Gilla
Blazermannen
  • Laddar…
Schäfer som kramas ömt med en liten pojke på en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varning för den farliga schäfern.

(Till er som inte vet men att som schäferägare så får man alltid höra att man har en farlig hund)
 
  • Gilla
  • Älska
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
H
N Niq skrev:
[bild]
Varning för den farliga schäfern.

(Till er som inte vet men att som schäferägare så får man alltid höra att man har en farlig hund)
Är inte hunden som är farlig utan oftast ägaren som gör så hunden blir farlig tyvärr.
 
Häst mot soffgrupp :thinking::crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
René W och 11 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Häst mot soffgrupp :thinking::crysmile:
Häst står på bakbenen intill en grå hörnsoffa med knappdetaljer och träben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Jag tror hästen vinner.
 
N Niq skrev:
[bild]
Varning för den farliga schäfern.

(Till er som inte vet men att som schäferägare så får man alltid höra att man har en farlig hund)
Där behövs det en röd ring tror jag. Eller är humorn att en snäll hund ”bevisar” att alla fördomar om schäfrar är fel?
 
Enligt cafepersonalen är hoppet om mänskligheten i princip ute :crysmile::crysmile::crysmile:

Varm chokladmaskin med instruktioner och handskrivna skyltar som visar var muggen ska placeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
-PC- och 13 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Varning för den farliga schäfern.
Varför tar ni hem en hemlös unge och utsätter er fina hund för honom???
 
  • Gilla
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Enligt cafepersonalen är hoppet om mänskligheten i princip ute :crysmile::crysmile::crysmile:

[bild]
Det behövs fler förklarande lappar! Hur gör man t.ex. om man bara vill ha en mugg choklad? (Eftersom det kommer varm choklad på båda sidorna.) "Respektive knapp som lyser", innebär det att man ska trycka på alla? Samtidigt eller i en särskild ordning? Syftar "detta är en pil" på pilen det står på eller pilen det pekar på? Det är sex pilar totalt, vilken ska man ställa muggen under? Måste man ta grädde? Måste man ta choklad? Varför kan det inte bara vara en knapp, det är så mycket val nu för tiden, det var bättre förr!

Edit: det är åtta pilar, det blir bara värre och värre.
 
  • Haha
  • Gilla
Fartland och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Där behövs det en röd ring tror jag. Eller är humorn att en snäll hund ”bevisar” att alla fördomar om schäfrar är fel?
Jag tyckte det var en så fin bild så jag ville dela med mig. Samtidigt så försökte jag skoja till det lite med att varna för den farliga hunden.

Ja alla fördommar är fel. Men det finns gott om hundar som är farliga inklusive schäferhundar.

Jag har blivit jagad av många hundar men aldrig någon som enligt ägaren varit farlig eller elak.
 
N Niq skrev:
Jag tyckte det var en så fin bild så jag ville dela med mig. Samtidigt så försökte jag skoja till det lite med att varna för den farliga hunden.

Ja alla fördommar är fel. Men det finns gott om hundar som är farliga inklusive schäferhundar.

Jag har blivit jagad av många hundar men aldrig någon som enligt ägaren varit farlig eller elak.
Mitt svar är väldigt OT här i humorhörnan men måste lägga in det ändå.
Kanske det ska startas en ny tråd om farliga och ofarliga hundar.
Då får någon moderator flytta det dit.

Det finns inga hundar som av naturen är farliga, de blir farliga och opålitliga om de blir uppfostrade på fel sätt
Min granne har jakthundar som han använder vid jakt av vildsvin, en av dom blev även godkänd för björn.
Den rasen (Alpländare) är känd för att vara väldigt aggresiv.
Men hans hundar är världens snällaste och jag kan låta mitt treåriga barnbarn leka med dom.
Det är tack vare att han vet hur hundar ska uppfostras och behandlas.
Jag kan utan problem öppna munnen på dom för att kontrollera deras tänder.
Det är inga problem heller för en veternär som de möter för första gången heller.
När de är ute på jakt så har han full kontroll över dom.
Det har man inte om hunden är aggresiv.
Om a(a hundägare varit som han, då hade det inte funnits några "farliga" hundar
 
  • Gilla
Niq
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Enligt cafepersonalen är hoppet om mänskligheten i princip ute :crysmile::crysmile::crysmile:

[bild]
Usel beskrivning. Det finns åtta pilar, men man ska ställa muggen under pilen (singularis) - vilken av dem? Ska man sedan trycka på de två lysande knapparna - samtidigt eller en i taget?
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
Man framför blå skåp med text "En dålig dag är också en bra dag för man lär sig vad man inte alls vill ha".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
och en till och 2 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Är inte hunden som är farlig utan oftast ägaren som gör så hunden blir farlig tyvärr.
Det förklarar varför den i särklass största kategorin hundar vid hundorsakade skador (typ 4 gånger större än tvåan, och ungefär lika stor som de andra kategorierna tillsammans) är polishundar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.