Nu har jag lyckats hitta kabeln till kameran och fixat lite bilder på husbygget. Det har inte hänt så mycket sedan jag skrev här sist utan jag tänkte bara visa lite bilder. Tyvärr ligger dessa på bloggen då de är förstora för att laddas upp här i forumet och jag vet ej hur man komprimerar en bild...

Men jag hoppas att det går bra att ni kikar där

Mvh

Anders och Stina
 
Var ute vid huset idag och bjöd på lite fika. Jisses vad långt dom hinner på några dagar bara. Alla tak är nu uppe och vitlaserade. Snickarna höll på att sätta taklisterna. Målaren var även han där och spacklade väggarna, höll på med vardagsummet nu och det är de han har kvar att spackla. Vi ska måla alla väggar vit nu och sedan om ett tag göra någon fondvägg. Vi kom fram till att det var det bästa. Kan lova at vi har dividerat om färgval, tapeter mm i flera veckor nu :D så dett blev den bästa lösningen. Alla golv ligger i huset med utom i vardagsrummet, det ska dom lägga när väggarna är målade för dom vill inte ställa byggställningarna på parketten. Mats (chefssnickaren) hde tagit fuktprover på platten och i badrummet och dessa såg bra ut så nu ska våran bygledare från myresjöhus komma dit oh ta prover med. Och är hans prover bra kommer plattsättaren dit nästa vecka och börja med badrummen!!! Det rullar verkligen på och dom håller tidsplanen bra!!
 
Hujeda mig var saker och ting sker snabbt nu. Målaren är nu nästan klar med målningen, bara slutstrykningen i sovrumsdelen kvar och förhoppningsvis kommer plattsättaren imorgon och börjar med badrummen. Snickarna har varit och gjort utvändiga snickerier i väntan på att målaren ska bli klar, så nu är carporten klar och det mesta utvändigt färdigt. Känns riktigt bra. La upp en massa bilder på bloggen som jag hänvisar till då jag fortfarande inte har lyckats med att skära ner storleken på dom så att dom får plats på forumet. Någon vänlig själ som vet?

Lilla Herrgården - Myresjöhus - Anders och Stina bygger ett enplanshus på 123 kvm i Borlänge
 
Saker händer med en massa fart nu, all kakling är klar och snickarna installerar vitvaror och gör klar de sista snickerier (lister mestadels). elektrikern ska komma idag och gör det sista på elen och vvs-killarna ska komma och installera toaletterna och vattnet. det är inte mycket kvar och allt ska vara klart tills 070621 då vi har förbesiktning. Sedan är det bara två veckor kvar tills slut besiktning och inflytt (070705)!!! tänka sig att det snart är klart!! Lite bilder kommer nog ikväll....

nu är bloggen uppdaterad med bilder.....

Lilla Herrgården - Myresjöhus - Anders och Stina bygger ett enplanshus på 123 kvm i Borlänge
 
nu har vi haft förbesiktningav huset! Det gick verkligen bra. Bara några småsaker att åtgärda. Induktionshällen ska dit då det var fel på bänkskivan, men en sån har det kommit en ny. En repa i parketten ska åtgärdas samt en kökslucka ska byta. Sedan var det inge mer! Vi har haft kanonbra snickare och myresjöhus har varit riktigt bra. En massa bilder finns på blogg för den som vill titta

Lilla Herrgården - Myresjöhus - Anders och Stina bygger ett enplanshus på 123 kvm i Borlänge
 
Idag hade vi slutbesiktning!! Allt gick kanon och som det skulle!! Besiktningsmannen upptäckte två små bucklor på kyl och frys, så dessa ska bytas ut! Men annars var allt helt perfekt!! Myresjöhus kan verkligen bygga hus! Så vi fick nycklarna vi lunch och har flyttat in allt hela dagen!! Trodde att vi skulle få hålla på imorgon med, men vi fick in allt idag! Känns kanon! Så imorgon börjar det till att skruva ihop möbler och diska porslin! Känns suveränt att äntligen vara husägare!!
 
Vad roligt att höra att det gått så bra för er. Det är en rolig tid som väntar, ja det är faktiskt roligt även om det är mycket jobb som återstår.

Grattis.
 
Nu har vi flyttat in och fått skaplig ordning inne. Började att måla igår och har hunnit med första strykningen på carporten. Jobbigare att måla än man tror. Imorgon ska jag börja med huset! Känns super!
 
oj, vad det är svårt att vara aktiv när man är nybliven husägare. Nu har jag äntligen uppdaterat bloggen
 
  • ALLT 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.