A
Hej,

Jag ska göra om mitt lilla badrum. Badrummet har måtten 198 x 156. På ena kortsidan sitter dörren och på andra ett litet fönster. Fönstret sitter 160 cm ovanför golvet och är 50 cm högt 80 cm brett.

Jag har två idéer på hur jag skulle kunna inreda det. Jag har tänkt använda ett duschhörn med dörrar som går att fälla in när dom inte används. Problemet är att dessa hamnar i fönstret. Jag räknar ändå med att kunna lösa det genom fönsterbyte. Vilken av de två förslagen verkar bäst?

Är det någon som har någon annan idé?

Egentligen skulle jag vilja ha in en ångduschkabin. Någon som har ett förslag på hur detta skulle kunna gå till?
 
  • badstor.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker det verkar som att välja mellan pest eller kolera... Ser väldigt trångt ut på bilderna... Tänk på att man ska ha minst 40 cm från vägg till centrum på toaletten... Annars blir det på tok för trångt...
 
Hej!
Vi har en duschhörna med inåtfällbara dörrar, så fort man inte duschar är de inåtvikta och därför ett mindre bekymmer. Om detta är ert enda badrum och om ni kommer att trängas där inne trots att någon duschar skulle jag välja alternativ 1, annars alternativ 2 eftersom man då slipper se toaletten så fort man kommer in i badrummet.

Där toaletten står måste golvet vara rakt men där duschhörnan är behöver det vara fall (det ska det vara i hela badrummet dessutom) - det kan bli litet speciellt när man har dusch och toalett så nära och när man har en duschhörna med inåtvikbara dörrar.
mvh fiddeli
 
Jag tycker ni skall ta förslag 2, men byta plats på duschhörnan och wc.
Detta skulle betyda att fönstrat kan vara kvar, utan att man duschar på det, samtidigt som man inte har fönstret bakom ryggen vid wc:t. Om ni skall byta fönstrat skulle jag föreslå ett smalt och högt istället.
mvh
Peter
 
Jag gjorde ett nytt förslag enl dina mått:

Väggen framför fönstret är bara 158 cm hög.
Den kan göras 5 cm tjock med typ LUX-skivor och kakla direkt på den.
Man kan hänga en duschdraperi L-format från taket när man duschar och flytta den till den korta sida (hög vägg) så att det inte syns.
Duschblandare (hittade ingen i programmet) skulle jag placera mellan hyllorna på långväggen.

På badrummet i blå gjorde jag kaklade hyllor istället för trådhyllor.
Det gjorde vi i vår dusch och är jätte nöjda. Alltid snygg, rostar inte ::)
och passar till inredning.

Här är förslaget:
badkodrod.jpg

Här är några förslag på kakling:

badrum7.jpg

badrum6.jpg


badrum2.jpg

Lycka till!
Sweli
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.