I huset vi köpt för snart tre år sedan är det installerat en Ladan vedpanna från en återförsäljare som gått i konkurs under 2016.
Nu har kretskortet i pannan gått sönder, det verkar vara glapp i någon krets som styr matningen till pannans fläkt.

Finns det någon som vet var det går att hitta återförsäljare eller reparatör som sysslar med Ladan? Alternativt någon som kan reparera kretskort?
 
Om du inte får något bättre förslag på närmare håll kanske du kan höra med tillverkaren: http://www.ladan.sk om det finns någon ny återförsäljare.
Kanske kan vara värt att skicka ett mail till Kotly i Polen också, jag har handlat därifrån tidigare.
 
Staffans2000
Eller så kan du koppla bort elektroniken och använda vanliga strömbrytare till fläkten och pumpen.
 
N Nybyggarn skrev:
Om du inte får något bättre förslag på närmare håll kanske du kan höra med tillverkaren: [länk] om det finns någon ny återförsäljare.
Kanske kan vara värt att skicka ett mail till Kotly i Polen också, jag har handlat därifrån tidigare.
Jag har funderat på det men sitter och hoppas på ett alternativ i Sverige då jag tänker att problemet kanske kan lösas snabbare.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eller så kan du koppla bort elektroniken och använda vanliga strömbrytare till fläkten och pumpen.
Nja, tanken har slagit mig. Men kretskortet reglerar varvtal och stänger av vid för hög ich låg temperatur. Blir yxigt att koppla förbi det tycker jag.
 
Tv eller radio reparatör
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
F.A.S Fredrik Skoglund skrev:
I huset vi köpt för snart tre år sedan är det installerat en Ladan vedpanna från en återförsäljare som gått i konkurs under 2016.
Nu har kretskortet i pannan gått sönder, det verkar vara glapp i någon krets som styr matningen till pannans fläkt.

Finns det någon som vet var det går att hitta återförsäljare eller reparatör som sysslar med Ladan? Alternativt någon som kan reparera kretskort?
Jag har kretskort och fläkt till pannan
 
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
Jag har kretskort och fläkt till pannan
Hej har du kvar fläkten och kretskortet? Mvh Anders
 
Anders Karvonen Anders Karvonen skrev:
Hej har du kvar fläkten och kretskortet? Mvh Anders
Japp
 
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
Japp
Jag har fläktar och styrningar till Ladan även trälister och keramik
 
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
Jag har fläktar och styrningar till Ladan även trälister och keramik
Tätrep
 
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
Jag har fläktar och styrningar till Ladan även trälister och keramik
Har du fortfarande keramik kvar till Ladan?
 
Bmw1982 Bmw1982 skrev:
Har du fortfarande keramik kvar till Ladan?
Japp
 
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
Japp
Har det mesta till Ladan. Har även styrningar som går att använda till alla pannor.
 
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
Japp
Var i sverige befinner du dej? Kan vi ta det via e-mail? Min e-mail är Stahlberg190882@gmail.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.