Hej!

Har länge funderat att bygga på ett innertak i toaletten ja men aldrig kommit till skott med det. Jag bor i en bostadsrätt förening och där allt är poröst gammal betong

Innertaket i badrummet är nån form av träslag och inte betong så man hör grannen rätt mycket plus att ventilations röret går där med.

Har kollat runt efter innertak med akustik och dom flesta är inte optimalt för våtutrymmen tydligen.

Hur ska jag bära mig åt?

Tack
 
PeterFalun
träullit?
 
PeterFalun PeterFalun skrev:
träullit?
Tack så mycket :)
 
Jag är ute efter samma sak. Är träullit det bästa jag kan köpa för badrum om jag vill ha ljuddämpning? Kommer ha mycket hårda ytor i mitt stora badrum och är orolig för eko.
 
PeterFalun
K Keius skrev:
Jag är ute efter samma sak. Är träullit det bästa jag kan köpa för badrum om jag vill ha ljuddämpning? Kommer ha mycket hårda ytor i mitt stora badrum och är orolig för eko.
Om det är det bästa vet jag inte men jag har installerat det i ett badrum (fritidshus) där vi har bastu och dusch. fuktbuffringen verkar fungera, ingen imma på glas, komb med en paxfläkt.
ljudet är behagligt men vi har mycket trä och nästan inget kakel. kommer att installera i 2 badrum på en nybyggd villa inom kort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.