Finns en hel del trådar om detta och jag har tittat igenom en del och har inte löst mitt lilla problem.
Jag har ett luftpump så det är ju inte kritiskt men endå är det lite irriterande när det inte fungerar.

Grunden har nog med att jag är klantigt och gjorde fel från början när jag skaffade en luftpump för 2-3 år sen att jag vred ner till 0 på de flesta av mina element förutom i tvättrummet och de två toaletter jag har.
Har som sagt inte tänkt så mycket på det men nu när det har blivit så kallt så gäller det tänka om :)

Jag bytte expansionskärl för något år sen och då fungerade allt vad jag minns.

Alla elementen är kalla även de som varit "på"
Det jag har gjort är att jag gick runt igår kväll och vred alla till max.
Jag luftade de flesta elementen idag och det var bara en som pyste luft (En av elementen som alltid varit på)
Jag har fixat trycket så den ligger på ca 1,2 bar (bor i 2 vånings radhus)
Jag har kollat säkringen till cirkulationspumpen och den är hel och jag hör att den låter när jag håller på med säkringen (verkar som det är en kombination av säkringshållare och knapp)
Givaren står på 20 grader som den skickar ut till elementen.
Den visar en effektstege och lampan på 7.4 lyser stort sett konstant-

Kan lufta igen och ska be en VVS firma titta på detta men vore bra att veta om något mer man kan göra själv.
 
Lossa på termostaten till varje radiator och kolla så att piggen innanför inte fastnat i stängt läge. Om så är fallet så knacka på piggen tills den kommer ut.

/M
 
M mgranbom skrev:
Lossa på termostaten till varje radiator och kolla så att piggen innanför inte fastnat i stängt läge. Om så är fallet så knacka på piggen tills den kommer ut.

/M
ok har tänkt på det men kan verkligen alla radiatorer ha det samtidigt??
 
Slå av cirkpumpen och lyssna, kan fastna luft i dom. Var nyligt o fixade det åt några vänner.
 
L Lutte skrev:
Slå av cirkpumpen och lyssna, kan fastna luft i dom. Var nyligt o fixade det åt några vänner.
hmm ok, kanske låter dumt men om jag stänger av, vad ska jag lyssna på eller göra?
En del står att man ska stänga av och lufta och en del säger den ska vara på när man luftar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.