Vi behövde en lite bättre slipmaskin och beställde excenterslipen Makita BO5031 från Amazon lite tidigare i veckan. Kostar från 1200 kr och uppåt på de flesta ställen men Amazon säljer den för 970 kr. Köpte till 60 slippapper för 150 kr. Fick en hundring extra i rabatt via appen. Gäller bara första appköpet och senast idag tror jag.

Excenterslipmaskin Makita BO5031 med dammpåse presenterad med pris och specifikationer på en webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
A
Makita DTD156Z slagskruvdragare på Prisjakt, utan batteri, med pris och användarbetyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
ClasseClas ClasseClas skrev:
Den här verktygssatsen märkt Makita ser ut att vara snäppet vassare än de Bahcosatser som ofta säljs för 999 kronor,
[länk]
Ordentligt med bits och liknande till skruvdragaren.
[bild]
Billigare via amazon.se och 0 i frakt för Primekunder,
[länk]
1 101,90 kr
Jag har detta kit.
Bitsen har riktigt kass kvalitet, de spricker så fort de stöter på motstånd.
Bitshållarna gick sönder snabbt.

inget fel på hyllsnyckelsatsen och de fasta nycklarna,, men övrigt var riktigt dålig kvalitet.
 
  • Gilla
HökMartin
  • Laddar…
U uu23145645 skrev:
Nytt i lagerdatum, 11 november 2021.
Åter i lager, 1 dag tidigare än vad som utlovats och hela 3:- billigare:surprised:.
Blir en tur till Hornbach imorgon.
 
Höghus Höghus skrev:
Makita rakslip GD0601 för 683kr med fri frakt.
[länk]

/Höghus
Observera att det står 120V i beskrivningen. Värt att dubbelkolla
 
nimhed nimhed skrev:
Observera att det står 120V i beskrivningen. Värt att dubbelkolla
Rackarns, missade det. Jag ber om ursäkt för posten.

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Rackarns, missade det. Jag ber om ursäkt för posten.

/Höghus
Vissa produkter säljs med samma ID på Amazon i alla regioner (så recensioner och stjärnor finns med). Det kan då stå 120V trots att det är 240V variant som säljs här. De är bra på fria returer på Amazon. När deras system var nere fick jag skicka själv och fick tillbaka returfrakt på 700 SEK (mer än varan kostade) plus 100 SEK för besväret.
 
  • Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
boschkenta
I
Vad använder ni färgsprutorna till? Blir det verkligen hållbart(tjockt) nog för väggar uteomhus och inomhus? Eller måste man lägga skyddslager precis som man gör på bilar?
 
boschkenta
I Ironside skrev:
Vad använder ni färgsprutorna till? Blir det verkligen hållbart(tjockt) nog för väggar uteomhus och inomhus? Eller måste man lägga skyddslager precis som man gör på bilar?
Inomhus har jag målat 3 rum + garage (tak och väggar - puts, betong, och gips), och lite möbler. Utomhus har jag målat staket, och lite andra detaljer runt huset. Blivit kanonbra, ingen tanke på skyddslager. Kör med samma färger som du kör med roller & pensel, fast det går snabbare. Enda gången jag kan tänka mig använda roller igen är i mycket små utrymmen där det inte är värt mödan att plocka fram maskinen och rengöra efter, då det tar en stund att få rent den.

Särskilt på putsade väggar tyckte jag det blev väldigt bra med sprutan, för man kommer in överallt i alla ojämnheter.
 
  • Gilla
D-bug och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.