L lat skrev:
Anders,

det hade varit jättebra om du läste länkarna.
Under mc-kriget sköt man med granatgevär, har för mig att denna vapensort anses vara till för militärt bruk. men jag kan ha fel.

Så, en avrättning som sker på publik plats anses då vara mindre farlig för omgivningen? Ok, spännande synpunkt.

Som du kanske trots allt förstår så har jag INGEN som helst acceptans för det våld som föreligger idag. Allt jag gjorde var att försöka påpeka skönmålningen & historielösheten, absolut inget annat!
Det var ju militära vapen, grupperna stal ju ur försvarens förråd både i DK och Sverige. De sköt in i en klubblokal i Hasslarp. Just den var ingen fara för oskyldiga. Den sprängningen 2019 i linköping var absolut fara för oskyldiga.

På tal om sprängningar så gjorde ju polisen en insats i området här. typ 200 meter från mig, där de fanns entermosbombstillverkare :p Jag kände mig inte/känner mig absolut inte otrygg här trots att hans bomber figurerade i Malmö.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
sköt in i en klubblokal i Hasslarp. Just den var ingen fara för oskyldiga
Så, så länge de skjuter på varandra så är det inget problem. Också ett sätt att se på det hela.
 
P
S sebastiannielsen skrev:
Altså hur kan man vara så dum och gå runt med rolexklocka synligt?

Rolexklockor hör hemma i kassaskåpet. Punkt.
Man kan ju köpa nånting härifrån. Inte lika dyra som riktiga Rolexar, men ser helt OK ut.
 
L lat skrev:
Så, så länge de skjuter på varandra så är det inget problem. Också ett sätt att se på det hela.
Så var det ju på 90 talet när de sköt med sina granatkastare/raketgevär. Var folk rädda då egentligen? Jag var väl inte så gammal men jag upplevde att nazisterna i klippan spridde mer skräck än några andra gäng.

Men nu är ju problemet idag att de skjuter på andra med idag. Men att säga att hela Sverige är otryggt är ju att ta i dessvärre, för så är det ju givetvis inte. Vi ger självklart sympatier till oskyldiga som får uppleva det på nära håll.
 
  • Haha
Huddingebo
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
. Var folk rädda då egentligen
Kan säga dig att man hade en jävls koll på vilka som rörde sig utanför Angels place i Ulvsunda!
Var inte helt kul att jobba granne med dem.
 
R Rkarlsson skrev:
Jag var väl inte så gammal men jag upplevde att nazisterna i
Man klev inte gärna av vid gamla stan kvällstid.
Har själv blivit hotad av dem på pendeln.
 
M
L lat skrev:
Ni som tycker att alla "icke etniska" ska ut ska kanske höra hur populära vi svenskar är i tex Spanien.
Är det nån som skrivit det?
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
A
M Markarbetaren skrev:
Är det nån som skrivit det?
Han är bara galen. Vänstermupp.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Johan1975z skrev:
Han är bara galen. Vänstermupp.
Du verkar gillar att sätta etiketter på folk, samtidigt som du inte gillar rasistetiketten?
Vänstermupp, imbecill är några du använt hittills. Som jag skrev tidigare, är man längst till höger blir alla andra vänster och tvärtom.

Det låter tyvärr som att du är väldigt rädd. Risken att bli drabbad finns, men är generellt väldigt låg. Tittar man specifikt på skjutningarna så skjuts det absolut flest av de som tillhör de kriminella gängen, därefter de som har någon koppling till de kriminella gängen. Slutligen några helt oskyldiga. Otrevligt, men ändå väldigt få. Jämför med hur många som dör i trafiken varje år. Risken att du eller någon av dina kära ska avlida i en trafikolycka är otroligt mycket större. Det är inget försvar mot skjutningarna, men man kanske ska fundera lite över om ens rädsla är rationell.

Kommentaren: "Hoppas inte dina barn eller barnbarn blir våldtagna eller mördade i framtiden!" som du skrev innan verkar tyda på en enorm rädsla.
 
  • Gilla
Rkarlsson och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Är det nån som skrivit det?
Nä, ni är lite för fega för att tala ur skägget, men "invandrare", "utlandsfödda", "ensamkommande barn" är sånt som ni nämner och det innebär väl "icke-etniska svenskar".
 
Johan1975z skrev:
Han är bara galen. Vänstermupp
Du uttalar dig alltid med sådan respekt, auktoritet och elegans....

Jo, jag står till vänster om SD, det är sant.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Bara för att upprepa eftersom vissa här har svårt att ta åt sig budskapet, jag trivialisera INTE det gängvåld som förekommer men opponerar mig kraftigt mot att Sverige i allmänhet kan ses som det minsta otryggt.

Dessutom, om man nu ska bry sig om statistik, så är den absolut otryggaste platsen du (åtminstone om du är kvinna) kan vara på, HEMMET! Framför allt omgiven av vänner & familj.
Vad ska vi göra åt det? Eller känns det för obekvämt att diskutera?

Men visst ja, det är bara "vänstermuppar" som bryr sig om sånt skit som statistik, vi andra vet ju hur det verkligen är.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A
Fairlane Fairlane skrev:
Du verkar gillar att sätta etiketter på folk, samtidigt som du inte gillar rasistetiketten?
Vänstermupp, imbecill är några du använt hittills. Som jag skrev tidigare, är man längst till höger blir alla andra vänster och tvärtom.

Det låter tyvärr som att du är väldigt rädd. Risken att bli drabbad finns, men är generellt väldigt låg. Tittar man specifikt på skjutningarna så skjuts det absolut flest av de som tillhör de kriminella gängen, därefter de som har någon koppling till de kriminella gängen. Slutligen några helt oskyldiga. Otrevligt, men ändå väldigt få. Jämför med hur många som dör i trafiken varje år. Risken att du eller någon av dina kära ska avlida i en trafikolycka är otroligt mycket större. Det är inget försvar mot skjutningarna, men man kanske ska fundera lite över om ens rädsla är rationell.

Kommentaren: "Hoppas inte dina barn eller barnbarn blir våldtagna eller mördade i framtiden!" som du skrev innan verkar tyda på en enorm rädsla.
jag är inte rädd för att bli skjuten. Men jag är rädd att mitt barn blir rånat eller misshandlad. Flera kompisar har slutat gå ut på krogen för de tycker miljön är så otäck kvällstid. Det är inget kul samhälle.
 
  • Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
L lat skrev:
Bara för att upprepa eftersom vissa här har svårt att ta åt sig budskapet, jag trivialisera INTE det gängvåld som förekommer men opponerar mig kraftigt mot att Sverige i allmänhet kan ses som det minsta otryggt.

Dessutom, om man nu ska bry sig om statistik, så är den absolut otryggaste platsen du (åtminstone om du är kvinna) kan vara på, HEMMET! Framför allt omgiven av vänner & familj.
Vad ska vi göra åt det? Eller känns det för obekvämt att diskutera?

Men visst ja, det är bara "vänstermuppar" som bryr sig om sånt skit som statistik, vi andra vet ju hur det verkligen är.
När jag bodde i Biskopsgården vaknade jag två gånger mitt i natten av att bilar brändes och exploderade på gatan utanför mitt sovrumsfönster och en gång var Hemköp (detta var innan det blev Willys) stängt pga väpnat rån. Gjorde man misstaget att besöka Vår Krog & Bar (sedermera känt för en av Sveriges blodigaste maffiaavrättningar där en beväpnad polis såg det hela på avstånd men inte vågade ingripa) blev man direkt konfronterad av folk som skulle varna snutjäveln.

I min värld är detta otrygghet i vardagen.

Jag tycker inte man skall visa minsta acceptans för detta bara för att statistiken säger att hemnet är otryggt.

I mitt fall är hemmet en trygg plats eftersom vår familj löser konflikter med ord.

Det är ett faktum att man kan spåra vissa trender bland gängkriminella men det värsta är att ingen regering hittills tagit krafttag för att ge samhället högre auktoritet än gängkriminella.
 
  • Gilla
attefall och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.