H husdrömmar89 skrev:
Vad är det reglarna vilar på? Ser ut som vp-rör :)
Det är gängade plaströr ifrån nivell. :giggle:
 
  • Gilla
husdrömmar89
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Det är gängade plaströr ifrån nivell. :giggle:
Hur mycket bygger nivell-systemet? Känns som mycket luft under :oops:. Jag har bara 210cm i källaren och funderar på Japes system
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Hur mycket bygger nivell-systemet? Känns som mycket luft under :oops:. Jag har bara 210cm i källaren och funderar på Japes system

Den bygger 15-402mm. Jag hade 212cm innan detta system och har 212cm nu med. Skulle kunna sänka golvet betydligt mer och på så sätt få mer takhöjd men trappen vilade på golvet innan och tänkte låta den göra det nu med så därför får det bli samma höjd.

Men det går som sagt att välja nästintill själv.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jag vet inte exakt vad jag har under än, men det blir ett luftat golv iaf. Ser bara så högt ut med nivell
 
Beställde den sista Gardena sileno 1600 roboten med instalationskit för 13200 kr. Nedsänkt från 19000 kr. Längtar till våren kan jag tala om.
 
  • Gardena Sileno 1600 robotgräsklippare modell 2021 på webbutikssida med priset sänkt från 18971 kr till 13199 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
H Husärlivet skrev:
Beställde den sista Gardena sileno 1600 roboten med instalationskit för 13200 kr. Nedsänkt från 19000 kr. Längtar till våren kan jag tala om.
Fint! Men ropa inte hej ännu, min granne fick en mardrömsstart med sin Gardena. Först tog det till Juni innan han fick den installerad, sen hade installatören sönder bas-stationen (och skyllde på grannen), sen slog blixten ut transformatorn efter någon vecka :crysmile: det tog långt in i Augusti innan den var i gång! Allt kan hända, men det är oerhört skönt med robotklippare!
 
Efter ett år med uterummet så gjorde jag slag i saken. Den grå balkongmattan åker ut och på spånet ligger nu 30mm XPS cellplast. Utrymmet fanns och lite lär det väl göra på U-värdet. Nånstans läste jag om laminat på cellplast att det kan gnissla så då blev det en folie innan laminatet kom på. Sista raden kvar plus golvlisterna, sen får växterna flytta in igen.
 
  • Renovering av uterum med nytt laminatgolv nästan färdiglagt, verktyg och lister syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av uterum med XPS cellplast och halvlagda laminatgolv med folieunderlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av laminatgolv över XPS cellplast och ångspärrsfolie i ett uterum, nästan färdigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Fick äntligen kaklat bakom spisen i eftermiddags. Inte perfekt, men tillräckligt bra för att vara på landet... Nu återstår bakom diskbänken också, men det får vi se om det blir i år. :)

Nykaklad vägg bakom spisen med vita kakelplattor och kryssformade fogkryss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Förberett för den mekaniska fläkten som ska vara i gillestugan. Borrat hål i väggen in till pannrummet så jag slipper ha den i samma rum :cool:(y)

Golv i uppbyggnadsfas med reglar och isolering synligt under en radiator framför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterad mekanisk fläkt i pannrum, hål borrat för genomföring till annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Haft en elektriker här som fixat uttag för trädgårdsbelysning. Fick dock slut på material så måste komma hit och komplettera

Måste också säga att jag med planerad tur lyckades göra luckan precis där det finns en "renslucka" till dräneringen som jag hade glömt bort att den fanns

Eluttag på vägg vid trädäck för trädgårdsbelysning, rep hängande bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eluttag vid trätrall nära en husvägg och en öppen renslucka för dränering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Medans byggställningen fortfarande är uppe så var det bara att passa på med att putsa på "gnäggen"
Före:
Nymålad dekorativ takutsmyckning formad som en häst, tillsammans med en röd takkant och takställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och efter:
Röd "gnägg" (hästhuvud dekoration) på taknocken över ett vitmålat fönster på ett tegeltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Hojte och 34 till
  • Laddar…
Så gott som färdigisolerat. Plåtar och glespanel senare i veckan hoppas jag.
 
  • Uppbyggd golvkonstruktion med isolering och reglar i ett pågående byggprojekt, verktyg syns i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maze82 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.