jag har en ytterdörr i källaren som har ett stort fönster. Det passar inte riktigt eftersom det blir mycket insyn och inte ser ut som en riktig ingång. Kan man sätta någon sorts skiva med utsågat hål på glaset för att ge dörren ett nytt utseende. Man kan sätta en inne o en ute, tänker jag.
Någon som testat?
 
K Kriwa skrev:
jag har en ytterdörr i källaren som har ett stort fönster. Det passar inte riktigt eftersom det blir mycket insyn och inte ser ut som en riktig ingång. Kan man sätta någon sorts skiva med utsågat hål på glaset för att ge dörren ett nytt utseende. Man kan sätta en inne o en ute, tänker jag.
Någon som testat?
Är det ett nytt utseende och mindre insyn du är ute efter eller räcker det med insynsskydd?
 
T Tompafix skrev:
Är det ett nytt utseende och mindre insyn du är ute efter eller räcker det med insynsskydd?
Vit ytterdörr öppen inåt med glasfönster som visar en bil utanför och släpper in ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är mest utseende för att man ska förstå att det är denna dörr som är husets entré. Samtidigt behövs visst ljus in i hallen.
 
Frostat glas hade nog hjälpt ganska mycket. Går att sätta en film på insidan.
 
Du skulle kunna ha frostat glas film med hus numret utskuret i lagom storlek, skulle kunne se snyggt ut.
 
  • Gilla
Kriwa
  • Laddar…
Vilka färger har dörrarna på utsidan, sitter de nära varandra?
 
Film som frostar glas, en gardin eller att måla fönstret, kanske en gardin som sitter på dörren istället så kan ni välja höjd på gardinen.
Det är en "helglasad" ytterdörr och det ser ut som det sitter en gardin på insidan.
En namnskylt och en ringklocka brukar få människor att inse att det är en entrédörr.
 
T Tompafix skrev:
Vilka färger har dörrarna på utsidan, sitter de nära varandra?
Nej, de sitter på olika plan men det är en trappa som leder upp till nästa dörr alldeles bakom denna dörr. Nu ser det ut som om man ska gå upp där istället. Jag vill dessutom minska insyn och jag funderade på alternativ till att använda plastfilm som är suddig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.