Minns inte om jag tipsat tidigare men för Uppsala- och Nyköpingsbor är Gasolmacken ett hett tips. Att fylla en medhavd PC10 kostar 249 kr.
 
ullberg
Det är givetvis bra att bara betala för det man fyller men sen lågpriskedjorna började med ”billig” gasol (exv byggmax) tycker iaf jag inte det är värt att jaga längre. Jag kör förvisso bara en grill men då räcker 2 flaskor för att man aldrig ska behöva fylla en flaska som inte är tom...
 
Fairlane
Hoppsan, där ser man, priset på Byggmax var bra. För mig kvittar det väl då jag har ungefär lika långt till Byggmax och påfyllning. Båda ligger nära. Jag har också två flaskor, men jag drar inte ingång grillen med en flaska som kanske inte kommer räcka, så jag fyller hellre på.
 
Enda nackdelen jag såg med att fylla var att man var tvungen att hålla koll på provtryckning. Gick man över året för koll ville de inte fylla så då fick man åka och byta till en fylld.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Byggmax tar 399 för påfyllning av P11 nu, finns det någon billigare runt Täby/Vallentuna/Åkersberga?
 
D rob_t_j72 skrev:
Byggmax tar 399 för påfyllning av P11 nu, finns det någon billigare runt Täby/Vallentuna/Åkersberga?
Gasolfyllarna tar 315 för en P11, men närmaste är Järfälla.

Misstänker att de är så mycket dyrare på P11 mot PC10 för att de vill fasa ut P11.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Ser att Byggmax tar 319:- här för en PK10.
Trodde dom låg lika över hela landet.
 
Finns det ingen där som fyller på lösvikt? Vi har det här och jag betalar 290 för en hel fyllning. Stora fördelen med det är att man bara betalar för den mängd de fyller så man inte behöver köra tomt i flaskan.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Finns det ingen där som fyller på lösvikt? Vi har det här och jag betalar 290 för en hel fyllning. Stora fördelen med det är att man bara betalar för den mängd de fyller så man inte behöver köra tomt i flaskan.
Här vet jag en, ca 1mil hemifrån, aldrig provat men det är ju som du säger smidigt och man slipper risken att det är oxfilé på grillen när man ska göra slut på sista gasen innan byte. :p
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ser att Byggmax tar 319:- här för en PK10.
Trodde dom låg lika över hela landet.
PK10 kostar 289 på Byggmax här.
 
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
PK10 kostar 289 på Byggmax här.
Trodde inte det var sån skillnad! Får helt enkelt byta ut mina 2 P11 mot 2 Pk10 så småningom.
 
A
240:- för att fylla en P11 i Åhus, eller 24:-/kg om man inte har tom tub.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.