Hej,

Jag har ett mellanrum på 7 cm mellan diskmaskin och bänkskiva vilket gör att jag upplever högre ljud när diskmaskinen är igång. Diskmaskinen kan inte höjas så jag är tacksam för alla idéer och lösningar för att fylla i detta mellanrum och dämpa ljudet.

Tack på förhand!
 
  • Vy inifrån en öppen diskmaskin upp mot ett 7 cm mellanrum under en bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
rockwool + en passbit i framkanten
 
  • Gilla
Delmon
  • Laddar…
En passbit som sagt, limma en rockwoolbit innanför om du vill ha tystare än vad passbiten åstadkommer.
 
  • Gilla
Delmon
  • Laddar…
A
D Delmon skrev:
Hej,

Jag har ett mellanrum på 7 cm mellan diskmaskin och bänkskiva vilket gör att jag upplever högre ljud när diskmaskinen är igång. Diskmaskinen kan inte höjas så jag är tacksam för alla idéer och lösningar för att fylla i detta mellanrum och dämpa ljudet.

Tack på förhand!
Kan inte höjas?
köp ljudisolering för bil på feltema den gröna och klipp bitar som passar täck gluggen med en lämplig passbit eller något annat dekorativt
 
  • Gilla
Delmon
  • Laddar…
Tack för alla svar uppskattas
 
A
D Delmon skrev:
Är det denna? [länk]
Nä men den funkar oxå
Den jag tänkte på är mer som kuiltat ylle
 
  • Gilla
Delmon
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Nä men den funkar oxå
Den jag tänkte på är mer som kuiltat ylle
Kan du snälla skicka länken, tack
 
Är du säker på att den inte kan höjas mer? Jag har en Electrolux (det ser ut som att du har det också) och den gick att höja väldigt mycket högre.
 
Q Qaniel skrev:
Är du säker på att den inte kan höjas mer? Jag har en Electrolux (det ser ut som att du har det också) och den gick att höja väldigt mycket högre.
Ja tyvärr, den är redan höjd och kommer inte kunna höja den 7 cm plus jag måste montera dörren igen så den kan öppnas 45 grader så jag tog alternativet att fylla i de 7 cm:ena med ljuddämpare istället
 
Jag hade också samma dilemma som dig. Så jag löste det med en passbit, precis som du fått tips om i tidigare inlägg.
 
  • Integrerad diskmaskin med passbit installerad under köksbänk i en ljus inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
annan färg men..
[länk]
Tack!
 
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Jag hade också samma dilemma som dig. Så jag löste det med en passbit, precis som du fått tips om i tidigare inlägg.
Tack för tipset men min diskmaskin är helt integrerad så avståndet kommer inte synas när dörren är stängd men kommer ändå lägga passbit
 
D Delmon skrev:
Tack för tipset men min diskmaskin är helt integrerad så avståndet kommer inte synas när dörren är stängd men kommer ändå lägga passbit
hej! Kan du skicka bild på hur du löste det?:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.