a.o.f a.o.f skrev:
Fint och ganska bra bevarat.
[länk]
Fint (och dyrt) men ofta tycker jag de som är "perfekt" renoverade även om man bevarat detaljer tappar lite av sin charm.
 
Nån som sysslar med byggnadsvård skulle nog säga att det inte var mycket kvar
 
Köksområdet var väl allmänt moderntråkigt men mycket fina detaljer i övriga delar av huset kvar. Känns dock märkligt med så mycket synligt furugolv fullt av kvistar i ett så pampigt hus, eller är det bara jag?

Känns som att det borde vara vackra parkettgolv i flera av rummen, och om någon rivit ut sådana för att lägga in kvistigt furu så verkar det som ett väldigt dåligt beslut.

Nu har jag inte råd med nåt sånt hus ändå på långa vägar, men golven skulle dra ner vad jag var redo att lägga om jag vore en intressent.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Det här har ni sett va? 350 mille. Det enda som imponerar är ju hur stort det är. Vet inte riktigt vad dom små lägenheterna i andra huset är till för.
Men varför är simhallen placerad utanför stadsmurarna? Anses den inte samhällsviktig? Så många frågor.
 
T tompaah7503 skrev:
Men varför är simhallen placerad utanför stadsmurarna? Anses den inte samhällsviktig? Så många frågor.
Kanske det är där man tänker sig att dränka proletariatet och så vill man ha stanken på litet avstånd.....
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Dalbotant Dalbotös skrev:
[länk]

:love:
Så vackert!! :heart: Men det vita balkongräcket borde dom måla om till brunt tycker jag.
 
Redigerat:
harry73
  • Gilla
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Lite synd på köket men vilket maffigt hus !!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
[länk]

[bild]

Bodde i närheten av detta hus i 2007, och det andades tristess (trots den enorma potentialen)
Nu är det till salu för 10 milj
Bara att slanta upp, det är ju snart till salu...nån gång framöver sådär.
Huset som sådant gillar jag verkligen! T o m eternittaket ser ståndsmässigt ut i ett sånt sammanhang (det skänker inte riktigt samma glans åt mitt 1940-tals-trähus).
Synd att det är så ljust och fräscht renoverat, när det är så stor fönsteryta gör det inget om inredningen är i engelskt murriga färger, t ex. Asfaltsplanen framför huset sänker oxå helhetsintrycket, tyvärr.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Staffans2000
Scout Scout skrev:
Lite synd på köket men vilket maffigt hus !!
Det var nog det fulaste kök jag sett. Obduktionssalsvibbarna är starka.

Staffans
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det var nog det fulaste kök jag sett. Obduktionssalsvibbarna är starka.
Vansinningt fult, gissningsvis vansinnigt dyrt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
"Ägarna har sedan dess lagt in hela sin själ och hjärta på att återställa, bevara och förbättra villan till dagens standard."

Jag kan ju hålla med om "dagens standard" med vitt överallt, i övrigt var det väldigt mycket floskler i mäklarens objektbeskrivning. Vilken besvikelse när man såg bilderna efter att ha läst texten. Man blir ju uppriktigt lessen. :cry:

Det hade varit bättre om de satsat pengarna på att byta eternittaket, det lär ju kosta några miljoner, förutom då kostnaden att återställa interiören...:rolleyes:
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ett skiffertak hade varit något samt lite mer tidstypisk färg invändigt och inte det jättetråkiga vitt, vitt och vitt.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.