Extrapris inför Helgen! :surprised:

Reapris-skylt på vit städfnatt, reducerat pris från 390 kr till 100 kr, ställd i en vit kundvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Violina och 6 till
  • Laddar…
Jag har faktiskt, på ett apotek, sett "kondomer halva priset, kort datum". Missade dock att fotografera.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
.
 
  • Toyota-bil täckt av silvertejp med skador och ojämn kaross, som en humoristisk jämförelse med året 2020.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Extrapris inför Helgen! :surprised:

[bild]
Bra rabatt ändå! :thinking::p
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
Kommer ihåg att jag läste den efter ett val, tror det va 06. Min favorit va "Kanibalerna - ät de rika" :crysmile:
Min favorit är att "Svenkarnas parti" brukar få ett trettiotal röster.
 
  • Haha
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
jarlh jarlh skrev:
Men om man skriver själv på tom valsedel? Vad händer om man skriver SD eller MP, eller Socialdemokraterna, eller kanske Vänsterpartiet Komunisterna - räknas rösten eller ej?
Tyvärr, inte humor nu, men kan inte låta bli då jag faktiskt pratat om just det här med en som alltid var med vid rösträkningarna

De sitter minst två tillsammans från olika partier.
Alla röster som är helt som de ska registreras och läggs undan för maganisering till sist, omräkning kan alltså ske ändå fram till nästa val är avgjort.
Alla röster som har den minsta tveksamhet läggs åt sidan. Det kan vara egna skrivna röster med stavfel, fel partinamn, okänt partinamn, en strykning som inte är precis över ett personnamn (missat lite, kanske mellan två namn)
Dessa gås sedan igenom med flera partiföreträdare och funktionärer närvarande, och man försöker först och främst göra sitt bästa för att giltigförklara rösten för att det är den röstandes vilja som är viktig.
Så är det skrivet socialdemokraterna kommer den antagligen registreras, står det bara ett S så är det däremot en låg sannolikhet, då det inte är så lätt att veta vilken viljeyttring från den röstande som valsedeln speglar.

Val hålls för folkets skull, inte partiernas skull.
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Min favorit är att "Svenkarnas parti" brukar få ett trettiotal röster.
Noga räknat noll röster enligt Valmyndigheten, men det låter bra vid fikabordet.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Skämtfull affisch med text som ironiskt kallar te för en farlig substans, flankerad av en bild på en man med öl och en kvinna som ler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
T
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
Äh, jag missade helt punchlinen! Jag trodde skämtet låg i killen på bilden och ordet "statsminister"!
 
  • Gilla
  • Haha
Snailman och 5 till
  • Laddar…
Fredagsfräckis:

Illustration av den gröna karaktären Grinchen med en skämttext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Violina och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Noga räknat noll röster enligt Valmyndigheten, men det låter bra vid fikabordet.
Jag vet inte varifrån du får det, men om du menar att de inte dyker upp här (https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rike/index.html), så är ju detta bara röster på partier som faktiskt finns. Alla felskrivna valsedlar, röster på skojpartier (typ Satanistiskt initiativ) och liknande, alltså sådana som sedan klassas som ogiltiga, brukar redovisas separat i en Excel-fil i samband med rösträkningen.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag vet inte varifrån du får det, men om du menar att de inte dyker upp här ([länk]), så är ju detta bara röster på partier som faktiskt finns. Alla felskrivna valsedlar, röster på skojpartier (typ Satanistiskt initiativ) och liknande, alltså sådana som sedan klassas som ogiltiga, brukar redovisas separat i en Excel-fil i samband med rösträkningen.
Han trodde nog att din nu till synes omedvetna felstavning av Svenskarnas parti var poängen. Det är ju trots allt humortråden, och även om det inte hade varit så kul det heller hade det i alla fall kunnat passera som ett skämt att de inte kan stava.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Gammelnörden
En tecknad bild där en figur i stickad mössa sover vid en eld, två figurer ler och en tvättbjörn förälskar sig i mössan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Snailman och 5 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Han trodde nog att din nu till synes omedvetna felstavning av Svenskarnas parti var poängen. Det är ju trots allt humortråden, och även om det inte hade varit så kul det heller hade det i alla fall kunnat passera som ett skämt att de inte kan stava.
Det var inte en omedveten felstavning, utan det var poängen. Det felstavade Svenkarnas parti får regelbundet röster i svenska val. Det var heller inte en politisk positionering på något sätt, utan jag tycker att det är underhållande.
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
@Per Eskilsson är det OK att önska en "fetaure" i denna tråd. I så fall skulle jag i Humortråden vilja kunna välja att enbart visa roliga inlägg, ungefär som jag kan välja att bara visa mina och TS inlägg. Ingen brådska alls utan hinner ni fixa det till måndag duger det bra. Tack på förhand! Bifogar en bild så ni lättare förstår var jag förväntar mig att hitta visningsinställningen.

Skärmdump av forumtråd med användarmeny öppen visande visningsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Snailman och 28 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.