Status
Tråden går ej att kommentera.
Det ser ut som om det finns ett underlag för pepp- och inspirationstråden "Vad har du klarat av för träningspass idag?".
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag gillar att gå på spinningpass, det är så skönt att nån annan tar kommandot och säger hur jag ska göra. Eländiga Corona som stänger gymmen. Efter vaccin blir det träna igen!
Mamma fick vaccin (dos 2) för nån månad sedan och hon sa ”om två veckor åker jag till gymmet och firar” hehe (vet inte om hon faktiskt kom iväg, men hon har varit tvångsinkallad på jobbet pga covid.. /vårdjobb)
 
Efter lite vila i april så har jag tagit tag i pizza-stenen. Väggen kommer bara spacklas och målas vit. Fönster målas vita. Bröstpanel målas igen och elen dras om och jordas upp. Den bruna tapeten byts med.
Bra gympass idag :crysmile::cool:

Renoveringsprojekt med en vägg med sliten stentapet, en gammal kamin och spår av ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt av ett rum med bröstpanel, brun tapet och kristallkrona, samt möbler täckta av plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med tre vita fönster, brun tapet ovanför och vit bröstpanel samt en radiator under fönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsrum med bruna väggar, vit bröstpanel, fönster och möbler täckta med plast samt en kristallkrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med en hög av gammal kakel framför en eldstad och väggar med brun tapet i väntan på renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har även sått nytt gräs i backen och armerat den :)

Nyutsått gräs i en sluttning med armeringsnät och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyutsått gräs på sluttning med armeringsstaket, hus och stentrappa i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
larsbj och 11 till
  • Laddar…
Vilket gympass idag :crysmile:
 
  • Rum under renovering med halvt borttaget tapetlag och synlig spackelmassa på vägg vid en spis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
larsbj och 6 till
  • Laddar…
Många gropar blir det :sweat:

En delvis renoverad vägg med gammalt tapetlager och spackelskador, täckt av skyddsplast och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och vad hände här :thinking::thinking::thinking::thinking::thinking::love:;):seenoevil:
Enfamiljshus med ojämn trädgård och flera synliga gropar på tomten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 8 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Nytt projekt? Undertecknat?
 
Ja det blir nytt vid semestern :cool:
 
  • Gilla
Greatstomp och 11 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja det blir nytt vid semestern :cool:
Ja nu är du väl klar så lika bra att byta hus :)

Varför blir det så åt 99% renovera allt sen när det klar så ska man flytta :thinking::D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
För oss handlar det om att slippa köra en massa bil varje dag. Det sparar 30-40 min om dagen och det kanske inte låter mycket men det är dyrbar tid :p
 
  • Gilla
Mikael.S och 10 till
  • Laddar…
Fast du hade väl lika långt nör du köpte första huset?
Hoppas på en lika bra tråd med nya huset som du haft med den här
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja vi ska bo kvar. Vi bygger kanske nytt om 10 år, beroende på hur stökigt högstadiet fortfarande är här då :)
Jag ljög visst :oops::lying:
 
  • Gilla
  • Haha
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
3:e kåken på 3 år?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
3:e kåken på 3 år?
Nä? 2a kåken på 8 år :p:crysmile:
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fast du hade väl lika långt nör du köpte första huset?
Hoppas på en lika bra tråd med nya huset som du haft med den här
Det kommer det absolut bli. Vi kommer börja renovera redan i höst med nytt vardagsrum, kök och hall :).

Vi har bara haft ett hus och det är det vi bor i fortfarande. Jag störde mig inte på att köra dessa två milen i början, framförallt inte när jag jobbade i Norge. Men nu kör vi bägge två och så fort grabben börjar med någon idrott så måste vi tillbaka till stan och sen hem igen, då är det 65 min körande om dagen. Det nya huset ligger 5-6 minuter från både mitt och frugans jobb, men även inom 1km från min brors hus, och 3 av mina närmsta vänners hus. Så det känns bra :)
 
  • Gilla
KarolinaA och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.