HOBBY ARCHITECT
Snyggt hus, men taket i mitten borde vara som en trekant om ni förstår hur jag menar.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
  • Gilla
JeppeMcKenzie och 2 till
  • Laddar…
Markiser skämmer vilket hus som helst.
 
Personligen tycker jag markiserna förhöjer intrycket, både på detta hus och många andra
 
  • Gilla
JeppeMcKenzie och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Gillar detta fast jag inte kan sätta fingret på varför. Men är svag för fyrkantiga former. Räcket påminner om räcken man hade när man byggde Lego. :love: Får lite japansk känsla också...
Ah, om man bara hade den ekonomin. Snyggt funkis med bra utsikt - vad mer behöver man i livet?
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
F FunkishJonny skrev:
Ah, om man bara hade den ekonomin. Snyggt funkis med bra utsikt - vad mer behöver man i livet?
Större garage så man fick plats med bilsamlingen ? :crysmile:
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
  • Gilla
Scout och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Det såg väl för härligt ut. Gillar fönster i mellanbrunt trä inomhus.

[bild]
[länk]
Minns när det var till salu förra gången. Samma arkitekt som Kaknästornet.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Maria T
F FunkishJonny skrev:
Själv hade jag varit gladare om förhållandena i det tomma källarrummet jag ser på planritningen lämpade sig för vinlagring. ;)
På tal om funkis, här fanns det en hel del fina 30-talsdetaljer, även om det inte var mälarutsikt just här.

[länk]

[bild]
Just Södra Ängby med sina "sockerbitshus" i funkis har varit min husdröm i tretti år, typ. Finns flera böcker kring arkitekturen i detta om område där jag har de flesta, kan tyvärr inte länka nu.


Ser ut att vara välbevarat inomhus, vackra golv och inget som direkt stör mig mer än tvättstugan/duschen i markplan. Efter vad jag kan mäta på kartan så knappt 250 meter till Mälarens strand, och jag kan inte se "så många" fastigheter med bättre läge (nära vatten) just där. Gissar att priset kommer sluta på 16 MKr, och jag drömmer vidare.[/QUOTE]
 
  • Gilla
FunkishJonny
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.