Och ska man få ner saker i en källare och det finns en nedfart så rekommenderar jag en vinsch, bara att sätta fast i dragkroken och så kan man sakta vinscha ner :)
Funkar bra för att flytta saker på platten med faktiskt.
 
Det är grus både där jag bor idag och dit maskinerna ska. Problemet här är nog att det är för smalt för att dra ut dom med palldragare, åtminstone på eu-pall.
Dom skall till ett garage i en källare, här finns riktigt garageport och dessutom är källaren nästan souturräng på denna sida så det lutar inte så mycket ned mot garageporten. Bilsläp går att backa ända fram.
 
V vectrex skrev:
Det är grus både där jag bor idag och dit maskinerna ska. Problemet här är nog att det är för smalt för att dra ut dom med palldragare, åtminstone på eu-pall.
Dom skall till ett garage i en källare, här finns riktigt garageport och dessutom är källaren nästan souturräng på denna sida så det lutar inte så mycket ned mot garageporten. Bilsläp går att backa ända fram.
Måste de ut med palldragare?
Hur fick du in dem?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Måste de ut med palldragare?
Hur fick du in dem?
Nej, dom måste inte ut med palldragare. Jag rullade dem på hembyggda hjulförsedda underreden. Hade byggt en ramp in till snickarboden. Får nog bli något liknande nu.
 
Jag flyttade mina maskiner (största var en a-26 hyvel) till källare med ramp via flyttfirma (tillsammans med resten av bohaget). Funkade perfekt. Jag var med och övervakade förstås. Jag tänker att kan man flytta ett piano utan att ha sönder det då kan man nog flytta en hyvel.
 
A axel_n skrev:
Jag flyttade mina maskiner (största var en a-26 hyvel) till källare med ramp via flyttfirma (tillsammans med resten av bohaget). Funkade perfekt. Jag var med och övervakade förstås. Jag tänker att kan man flytta ett piano utan att ha sönder det då kan man nog flytta en hyvel.
Så tänker jag också. Ska kolla vad det kostar. Det beror också lite på om vi eventuellt kan få tillträde till garaget lite tidigare, då kan jag flytta maskiner i min egen takt lite innan.
 
  • Gilla
M95
  • Laddar…
Jag tog flytten på löpande räkning. Dom tog inget särskilt betalt för just maskinerna.
 
Ny och oskadad sågskena liggandes i snön, vilket indikerar förbättrad skydd mot skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skyddskappa monterad på sågskena för att förhindra skador, på snöig underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en sågskena med en nyligen monterad svart skyddande ändkappa på snötäckt bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skyddsklämma monterad på sågskena för att förhindra skador under användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sådärja. Nu slipper man skamfilade sågskenor i fortsättningen.
 
  • Gilla
  • Älska
johel572 och 25 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]

Sådärja. Nu slipper man skamfilade sågskenor i fortsättningen.
Snyggt i vanlig ordning! :ok:
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]

Sådärja. Nu slipper man skamfilade sågskenor i fortsättningen.
Snyggt, blir det ngn Mafell/Bosch-version? :)
 
nanowire nanowire skrev:
Snyggt, blir det ngn Mafell/Bosch-version? :)
varför inte. Vill du vara försökskanin så lägger jag en uppsättning på lådan om en vecka eller så :)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
varför inte. Vill du vara försökskanin så lägger jag en uppsättning på lådan om en vecka eller så :)
Absolut, jag är också rätt trött på att skenorna inte har ngt bra mobilt hem :ok::)
 
A
Bytt packbox och växellådsolja på en volvo 460 - 95.
Blir nog att byta hjulen innan jag sänker ner den..
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Bytt packbox och växellådsolja på en volvo 460 - 95.
Blir nog att byta hjulen innan jag sänker ner den..
Här har kommit 4cm nysnö, så garagedomkraften har fått vila
 
A
F fribygg skrev:
Här har kommit 4cm nysnö, så garagedomkraften har fått vila
Ja de hotar med snö här med..
2.5 dm... Så jag gör kväll från skogen imorgon... Eller röjer någon tank bara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.