Vi var i veckan hos A-hus försäljare eftersom dem har en del tomter till salu nu som vi är intresserade av. Det blir nog hus nr 4, i deras Basic-serie. Jag undrar om det är någon annan som ska bygga ett basic hus, eller med A-hus i närheten av Landskrona?
 
Hej!

Inte i Landskrona med på Östgötaslätten. Vi valde Basic #3 135 Kvm.

/Peter
 
Vet ni om det finns något hus från Basic serien uppfört i södra Sverige. Är också intresserad av dessa.
Är det kaklade badrum som standard?
 
Ja dem är kaklade som standard, faktiskt överraskande bra standard på alla materialval. Det finns inget byggt än enligt vår säljare men det var något som skulle byggas i Hyllinge tror jag. Var hade ni tänkt bygga?
 
Our House skrev:
Hej!

Inte i Landskrona med på Östgötaslätten. Vi valde Basic #3 135 Kvm.

/Peter
När ska ni börja bygga?
 
Tack för svaret angående kaklet. Det verkar som att man får mycket hus för pengarna.
Vi planerar att bygga i Ronneby, Blekinge.
 
EilertPilarm skrev:
Tack för svaret angående kaklet. Det verkar som att man får mycket hus för pengarna.
Vi planerar att bygga i Ronneby, Blekinge.
Om allt går enlig planerna med bygglov och så, byger vi i april. ca 4 månader att bygga( inkl semester, så inflyttning i augusti-september -07.

Jag har lusläst allt och det är mycket hög standard. Mycket hus för pengarna. Om man nu gillar planlösningen i stort. Visst, prata med snickaren direkt ska vi göra, för att ändra en del. Det var inga problem enligt säljaren.

Men visst, ite försökskanin känner man sig ju som. Men helentrepenad och fast pris, kan det inte bli bättre för oss.

/Peter
 
Our House skrev:
Om allt går enlig planerna med bygglov och så, byger vi i april. ca 4 månader att bygga( inkl semester, så inflyttning i augusti-september -07.

Jag har lusläst allt och det är mycket hög standard. Mycket hus för pengarna. Om man nu gillar planlösningen i stort. Visst, prata med snickaren direkt ska vi göra, för att ändra en del. Det var inga problem enligt säljaren.

Men visst, ite försökskanin känner man sig ju som. Men helentrepenad och fast pris, kan det inte bli bättre för oss.

/Peter
Ja, A-hus känns faktiskt ganska bra.. vi ska ju bygga 1½ plan, vi vill flytta toaletten på övervåning i badrummet ungefär 1 meter. Men säljaren sa att det inte gick... vi får se hur vi löser, det, ska ju inte vara så svårt. Hur har ni det med markarbetena? Vad bygger ni på för mark och vad uppskattas det att kosta?
 
Ingår grunden i priset som finns på hemsidan?

Vad är det för Köksleverantör?
Alternativ?

Någon som har fått en leveransspec. och vill dela med sig.

Vad ingår och vad ingår inte rätt och slätt.

Mvh LoKa

Är själv intressead av #1
 
LoKa skrev:
Ingår grunden i priset som finns på hemsidan?

Vad är det för Köksleverantör?
Alternativ?

Någon som har fått en leveransspec. och vill dela med sig.

Vad ingår och vad ingår inte rätt och slätt.

Mvh LoKa

Är själv intressead av #1
Ja, grunden ingår. Marbodal är köksleverantör, siemens maskiner, kakel och klinker i våtutrymmen. Torktummlare ingår ej, duschväggar och badkar ingår ej. Det jag kommer på just nu iaf.. Jag har leveransspec men den är ganska så lång... ring säljaren så kan dem nog skicka en till dig.
 
Flamingo skrev:
Ja, A-hus känns faktiskt ganska bra.. vi ska ju bygga 1½ plan, vi vill flytta toaletten på övervåning i badrummet ungefär 1 meter. Men säljaren sa att det inte gick... vi får se hur vi löser, det, ska ju inte vara så svårt. Hur har ni det med markarbetena? Vad bygger ni på för mark och vad uppskattas det att kosta?
Vi kommer att bygga på gammal åkermark. Det ser fint ut och det har redan byggts i området. Det ska förhoppningsvis inte tillkomma några kostnader. Men det vet man u aldrig. Det ska ju ingå grund i normala förhållanden, så jag räknar med att ha en buffer på ca 15 000 kr. Det kan ju vara så att kommunen vill höja upp huset en bit. Hoppas inte det...

/Peter
 
Our House skrev:
Vi kommer att bygga på gammal åkermark. Det ser fint ut och det har redan byggts i området. Det ska förhoppningsvis inte tillkomma några kostnader. Men det vet man u aldrig. Det ska ju ingå grund i normala förhållanden, så jag räknar med att ha en buffer på ca 15 000 kr. Det kan ju vara så att kommunen vill höja upp huset en bit. Hoppas inte det...

/Peter

Aha, men då kan man ju undra vad normala förhållanden är ;) Vilka tillval har ni gjortndå? Vilket kök valde ni osv?
 
Flamingo skrev:
Aha, men då kan man ju undra vad normala förhållanden är ;) Vilka tillval har ni gjortndå? Vilket kök valde ni osv?
Hej!

Vi tog Torrö Vit i köket, Addera vit innedörrar, extra WC istället för 2 klädkammare, centraldamsugare, garage förlängt 1.2 m, svarta stuprör och vindskivor, klassiska valet, med större fönster och annan dörr, sidoljus vid entren, extra dörr vid grovkök, kamin, torktumlare. Det var nog de stora grejerna...

Men vi har inte skrivit någon TOLO än, så vi kan säkert ändra oss ;-)

Prsimässigt, så gör vi ca 250 KKr på att välja Basic #3...

/Peter
 
Our House skrev:
Hej!

Vi tog Torrö Vit i köket, Addera vit innedörrar, extra WC istället för 2 klädkammare, centraldamsugare, garage förlängt 1.2 m, svarta stuprör och vindskivor, klassiska valet, med större fönster och annan dörr, sidoljus vid entren, extra dörr vid grovkök, kamin, torktumlare. Det var nog de stora grejerna...

Men vi har inte skrivit någon TOLO än, så vi kan säkert ändra oss ;-)

Prsimässigt, så gör vi ca 250 KKr på att välja Basic #3...

/Peter

Heej.. och god jul!

Vi hade tänkt välja det moderna paktet, form vit luckor och ek bänkskiva, centraldammsugare, torktumlare, dörr vid grovkök, väggskåp i tvätt, infällda takspottar. Kamin ska vi också ha men dem tar ju hutlösa priser på dem, vi ska låta dem förbereda för en kamin men rör, skorsten osv, sen ska vi köpa en kamin privat, det tjänar man mkt på!

Vad fick ni ge för garaget? Vi vill också ha garage/carport funderar på att låta dem gjuta plattan och beställa garaget av nån annan byggfirma.
Har ni valt det rostfria paketet? Vi får det på köpet om vi har huset som visningshus, tycker det är snålt faktiskt...

Vad menar du med "Prsimässigt, så gör vi ca 250 KKr på att välja Basic #3..." ??
 
Idag fick vi klartecken från banken, tjoho!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.