B
Hej,
Jag har en uteplats på baksidan av mitt hus som sedan 20 år tillbaka är belagd med marksten, platsen är plan och fin.Jag skulle vilja bygga ett trädäck över detta. Längd blir ca 11meter och djup ca 2 meter. Funderar om jag kan lägga ogräsduk över befintlig marksten, sen lägga tryckimpregnerade 45x120 reglar som ram på detta och ramverk med samma regelmått. Är detta en lämplig lösning? Behöver jag köra med 60cc mått, eller kan jag öka på det? Tänkte mig 200cm/3= 66 cm cc mått. Att jag inte vill ha högre reglar är för att jag då kommer upp i för hög höjd i förhållande till altandörrarna. Kan jag lägga 5cm marksten som reglarna kan vila på, så att dom inte ligger direkt på ogräsduken?
/B
 
B
Tack för tipset!
Jag har nog lite lägre höjd att spela med i och med att jag har 21cm upp till altandörren. Så det blir lite problematiskt med bärlina uppepå reglarna. I dom flesta fallen verkar man ju bygga så. Frågan är om man kan skippa den? Annars måste jag gå ner i dimension av reglar o bärlina för att få till det. Men tipset med terassfot var riktigt bra!
Edit:
Såvida jag inte kan köra med reglar 45x120 och till bärlinor 45x70?
 
B
Kom på att trallen och terassfot bygger ju lite också. Vilket innebär att jag måste gå ner ytterligare några centimeter.
 
Terassfoten finns i två storlekar tror jag, men den är ju inte livsnödvändig heller .. Är stenläggningen jämn går det ju lika bra utan, det finns ju plastkilar man kan använda att justera små höjdskillnader med...
 
  • Gilla
Balthazar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.