Hej mor å fars tumlare finns det inte ett liv i helt svart vad kan det vara å är det värt att laga. Jag tänker att det kan vara kretskort eller någon säkring överspänningsskydd. Den heter Electrolux Husqvarna qw6070
 
A
P pompakumla skrev:
Hej mor å fars tumlare finns det inte ett liv i helt svart vad kan det vara å är det värt att laga. Jag tänker att det kan vara kretskort eller någon säkring överspänningsskydd. Den heter Electrolux Husqvarna qw6070
Dessa brukar kretskortet ge sig på. Några personer har identifierat spänningsregulatorn som orsak. Är man lödkunning kan man byta denna själv, annars nytt kretskort
Första åtgärden är dock att kolla att det finns dpänning fram till maskinen
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Dessa brukar kretskortet ge sig på. Några personer har identifierat spänningsregulatorn som orsak. Är man lödkunning kan man byta denna själv, annars nytt kretskort
Första åtgärden är dock att kolla att det finns dpänning fram till maskinen
okej super tack jo farsan löda kan antar kretskortet sitter direkt bakom panelen där uppe har ej kikat hur man tar sig in. Aldrig mät spänning förutom på bil är det volt man mäter å var mäter man innan kretskortet nånstans. Den är iallfall helt livlös nu är det en maskin värt att försöka laga med tanke på den bara gått ett par gånger i månaden.
 
electroluxaren skrev:
Dessa brukar kretskortet ge sig på. Några personer har identifierat spänningsregulatorn som orsak. Är man lödkunning kan man byta denna själv, annars nytt kretskort
Första åtgärden är dock att kolla att det finns dpänning fram till maskinen
Antar det går in någon stiftkontakt in i kretskortet är det den jag mäter med multimeter för att se om det kommer ström ? Bara voltmätt batterier förut när generatorn strulade.

Våre toppen som du vet hur man river ner lättast på dessa ? Dem ska köpa ny ändå men jag får den så kan ju kanske bli reserv när våran cylinda tk23 lägger ner
 
A
Ta av locket
Längst bak där elen går in kan du mäta.
Kretskortet är knöligt men du får Lossa hela panelen och plocka ut kretskortet ur denna. Mycket trångt
Din cylinda kommer lätt överleva både Huskvarnan och alla nyköpta maskiner idag.
 
electroluxaren skrev:
Ta av locket
Längst bak där elen går in kan du mäta.
Kretskortet är knöligt men du får Lossa hela panelen och plocka ut kretskortet ur denna. Mycket trångt
Din cylinda kommer lätt överleva både Huskvarnan och alla nyköpta maskiner idag.
electroluxaren skrev:
Ta av locket
Längst bak där elen går in kan du mäta.
Kretskortet är knöligt men du får Lossa hela panelen och plocka ut kretskortet ur denna. Mycket trångt
Din cylinda kommer lätt överleva både Huskvarnan och alla nyköpta maskiner idag.
Locket är av nu mäter man direkt på sladdarna antar det är volt jag drar multimetern till måste bara byta batteri först i den
 
  • Öppet eluttag med exponerade trådar och anslutningar i ett pågående elektriskt mätningsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det detta kretskort eller detta är bakom start panelen finns något kretskort längst upp på höger sida med som syns på första bilden
 
  • Interiör av en vit tvättmaskin med öppet panel som visar kretskortet på höger sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
kretskortet där strömmen går in är det som b
vanligtvis bråkar
 
electroluxaren skrev:
kretskortet där strömmen går in är det som b
vanligtvis bråkar
Okej där åt höger i första bilden då ska jag titta på det troligtvis kommer jag löda på en ny spänningsregulator för att se tror inte jag köper nytt kretskort då får den gå till tippen istället.
 
electroluxaren skrev:
kretskortet där strömmen går in är det som b
vanligtvis bråkar
Den svarta med 1217 är det en sån som ska bytas ser inget bränt eller så nytt kretskort kostade 1700 på hemsidan
 
  • Närbild av ett grönt kretskort med svart komponent märkt "1217" som referens för potentiellt byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kretskort med inskriften 1217, inga synliga brännskador, kondensatorer och olika elektroniska komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
får vi hoppas på att det räcker.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.