richardtenggren
A Anderscurl skrev:
Korta sladden och montera en stickpropp med sidoanslutning kanske är lättare än att hitta C7-kabel i den längden.
Finns svarta kablar på 0,3 men inte hittat någon vit så fick köra på en 0,5(på bilden), har tänkt på en typ evoline-plugg men den blir blaffig.
 
Jula har en stickpropp med sidoanslutning från märket anslut vet jag. Sen om det är en produkt att använda är nog upp till var och en.
 
Y
Montera kök ifrån Marbodal. Låg kvalité och andra mått jämfört mot Ikea.
[Besviken]
 
  • Gilla
carpe och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag rensat hängrännorna. Har en känsla att vi slarvade med det förra året men det var inte så farligt igensatt nu heller så det var skönt. Konsterade att mossan vi har på takets norrsida inte mirakulöst försvunnit inatt heller och var väldigt sugen på att klättra upp, men när ingen vet var man är och maken ligger inne och vilar med minstingen kändes det direkt olämpligt. :thinking:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag har jag rensat hängrännorna. Har en känsla att vi slarvade med det förra året men det var inte så farligt igensatt nu heller så det var skönt. Konsterade att mossan vi har på takets norrsida inte mirakulöst försvunnit inatt heller och var väldigt sugen på att klättra upp, men när ingen vet var man är och maken ligger inne och vilar med minstingen kändes det direkt olämpligt. :thinking:
Bra att tänka på säkerheten!
 
FreQa FreQa skrev:
Bra att tänka på säkerheten!
Ja och dessutom blåser det halv storm och känner att blodsockret är i fotknölarna så förutsättningarna var en stabil takpromenad var inte de bästa.
 
  • Haha
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Stege som leder upp till en öppen vindslucka i taket med synliga träbjälkar och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Demonterat vindsluckan inklusive karm för att för att få tillräckligt med plats att lyfta upp nya fläkten till vinden. Men det blir nästa helg.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Totte_S
Idag blev det lite bättre än pallkragetramset.
5m3 jord på ingång, ett lass hästgödsel ligger i de tre pallkragarna i bakgrunden.
Blir dyr potatis o dill till midsommar. Tomma pallkragar i trädgård med cirkelsåg och påbörjad konstruktion, natur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag har jag rensat hängrännorna. Har en känsla att vi slarvade med det förra året men det var inte så farligt igensatt nu heller så det var skönt. Konsterade att mossan vi har på takets norrsida inte mirakulöst försvunnit inatt heller och var väldigt sugen på att klättra upp, men när ingen vet var man är och maken ligger inne och vilar med minstingen kändes det direkt olämpligt. :thinking:
Visst är det typiskt? Jag får aldrig så plötsligt brådskande och ”nödvändiga” upp-på-taket-idéer som när jag är ensam hemma.
 
Mätning och skissning på både utbyggnad av garage och ett nytt uterum.
 
  • CAD-ritning av planlösning för utbyggnad av garage och nytt uterum på datorskärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Smäckt upp en hylla "så länge" för att få läslampor till soffan.
Enkla trähylla med två röda läslampor ovanför en vit soffa i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Igår visserligen. Grävde fram avloppet som stoppat ca en gång om året. Inget konstigt då det var en dm bakfall på den metern 110 rör närmast brunnen. När man satte den nya trekammarbrunnen packade man inte ordentligt. Till påsk blir det nytt rör in i källaren och alla rör i källargolvet.
Grävd grävning som visar ett upptäckt avloppsrör nära brunnen, med spade och gräshög ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Badrummet fortsätter gå framåt.
Har köpt 2 hyllor till schampooflaskor varav den ena är restnoterad. Vore otroligt segt om badrummet ska stå still pga av den nu. Inne på sjätte veckan..:sleep:

Ett pågående badrumsprojekt med mörka kakelväggar och golv, utrustat med tiler spacers, under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
Jag skulle bara kasta ihop ett litet cyckelskjul!
Det blev lite större än planerat. :D
Två dagar från idé till färdigt skjul.
Nybyggt större cykelskjul under konstruktion i en trädgård med verktyg och material synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt träcykelskjul under konstruktion med takstomme och stolpar på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 6 till
  • Laddar…
S
Needas Needas skrev:
Jag skulle bara kasta ihop ett litet cyckelskjul!
Det blev lite större än planerat. :D
Två dagar från idé till färdigt skjul.
[bild] [bild]
ser mer ut som cycleport än ett skjul. :D
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.