Hej
Ska renovera ett badrum på 4,5kvm + bastu på ca 1,7kvm i jobbet ingår även att riva + montera ett kök och VV-beredaren ska plockas bort från vinden och läggas under bastulaven.
Badrum: Idag matta på golv + vägg. Riva, sätta innertak med spottar, ny dörr i bastu, nya skivor på vägg, elvärme i golv,ny golvbrunn, nya kromade ledningar, montera möbler.
Köket:
Riva ca7st över+underskåp + montera nya från ikea. vatten+köksfläkt+avlopp flyttas inte. flytta elmatningar,

Har fått en offert på 220 000 som är helt ospecad på fördelning material och arbete. Tycker den känns uppåt väggarna. 60 000:- vill plattsättaren ha för tätskikt, spackla fall, och kakel+klinkers. Den delen tycker jag känns ok.

Jag förstår att det saknas info för att kunna bedöma vad ett rimligt pris är men ungefär vad skulle ni kunna gissa att det borde landa på?
 
Rent omöjligt att säga på så knapp beskrivning.
Gör en kalkyl på allt material och uppskatta själv hur många timmar varje delmoment tar så kan du säkert få kommentarer.
 
Jag frågade en golvläggare om pris på att limma en våtrumsmatta på 6 kvm (färdigt golv) Det skulle gå på 28 000, med det i huvudet så känns 220 000 rimligt. Ska det vara matta eller klinker i badrummet?
 
Jag tycker det låter billigt
 
Jag tror det kan blir bättre att separera projekten. Kök görs av snickare, badrum av plattsättare. De brukar förvisso känna varandra men kan iaf vara intressant att ta in separata offerter.
Handlar det om att bygga bastu från scratch?
 
Skivor på vägg = plywood+gips
Ja helt rätt. Det är nog bäst att dela upp det i separata jobb. Totalen nu är alltså på 280 000:- exklusive själva köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.