Jag behöver en kunnig som skulle vilja svar på detta.
Jag har ett element precis bredvid fjärrvärmen som jag måste plocka bort för att jag ska bygga en vägg där det sitter.
Detta är kopplat direkt till anläggningen och har inte en vanlig ventil o avstängning som alla andra elementen i huset.
Eftersom det inte går att få tag i nån vvsare inom den närmsta månaden så hade jag tänkt försöka på mig detta själv.
Så jag tänkte följande att jag stänger av anläggningen, stänger ventilerna till golvvärmen i köket och tur o retur till fjärrvärmen( dessa ser ut att gå rakt ner till där elementet är kopplat)
I mitt huvud tänker jag som så att då borde det inte rinna ut mer vatten än det som står i rören till elementet, rätta mig om jag har fel.
Om nån vet vad dessa 2 ändpluggar är till för så tacksam för svar. Jag skruvade av den översta men stängde igen då det började rinna vatten.
 
Du har ett element utan möjlighet att stänga av och demontera.. De två blanka propparna är till för att kunna sidokoppla radiatorn. Du kan tappa av systemet och lossa rören och proppa med m22 proppar alternativt kapa och proppa rören
 
Roger Simonsson Roger Simonsson skrev:
Du har ett element utan möjlighet att stänga av och demontera.. De två blanka propparna är till för att kunna sidokoppla radiatorn. Du kan tappa av systemet och lossa rören och proppa med m22 proppar alternativt kapa och proppa rören
Ok. Tack för svaret. Det va inte riktigt det jag ville höra, men men.
Då tror jag nog det får bli att vänta i 4 veckor ändå tills rörmokaren kan.
 
  • Gilla
Roger Simonsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.