OestlundJ OestlundJ skrev:
skönt !
Ja det kommer det bli. Det påpekade jag och det skulle dit.

”skönt” att vi blev hemskickade ifrån BB så jag hann styra med detta :crysmile:
Fick du något svar om varför avloppet var gjort som det var innan? Är väl inte första avloppet röris gör antar jag?

Jag byggde förråd hemma när våran första kom till världen, man kan ju säga att tempot på det bygget blev avsevärt mindre :crysmile:. Det som skulle ta nån vecka tog nog 3 veckor tillslut så skönt att bara övervaka när andra gör det.
 
Ja, det ser tyvärr inte rätt ut varesig med golvbrunnar eller rördragning. Inget av det uppfyller kraven i säkert vatten och det kan ge rejäla problem med försäkringsbolaget vid en ev. skada.

Men nu håller vi tummarna för att allt går bra på BB .
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, det ser tyvärr inte rätt ut varesig med golvbrunnar eller rördragning. Inget av det uppfyller kraven i säkert vatten och det kan ge rejäla problem med försäkringsbolaget vid en ev. skada.

Men nu håller vi tummarna för att allt går bra på BB .
du menar att det inte ser bra ut nu heller ?
 
L Leafy skrev:
Fick du något svar om varför avloppet var gjort som det var innan? Är väl inte första avloppet röris gör antar jag?

Jag byggde förråd hemma när våran första kom till världen, man kan ju säga att tempot på det bygget blev avsevärt mindre :crysmile:. Det som skulle ta nån vecka tog nog 3 veckor tillslut så skönt att bara övervaka när andra gör det.
svaret var att dom brukar göra så och inga problem förekommit.

känns lite halvproffsigt men nu är det tillrättat iaf. Även snickaren var på honom om detta.
 
Jiji Jiji skrev:
Undrar varför man alltid håller på med sådant här när man ska till och få barn? :rofl:
När min andra son föddes höll jag på och la golv. Jag försökre ignorera värkarna in i det längsta efter som jag var nästan färdig... Sen hann vi knappt in till förlossningen. Så här i efterhand känner jag att jag inte prioriterade helt rätt. :crysmile:
visst är det märkligt att man gör så :crysmile:
 
  • Haha
Jiji
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
är det bättre såhär ?
Ja det där är mycket bra!
Slarv att det inte gjordes korrekt från början. 10års garanti på utförande som sagt..
Kolla monteringsramarna innan golvet stängs.

Lycka till med barnabiten också :)
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Ja det där är mycket bra!
Slarv att det inte gjordes korrekt från början. 10års garanti på utförande som sagt..
Kolla monteringsramarna innan golvet stängs.

Lycka till med barnabiten också :)
Jarlingar Jarlingar skrev:
Ja det där är mycket bra!
Slarv att det inte gjordes korrekt från början. 10års garanti på utförande som sagt..
Kolla monteringsramarna innan golvet stängs.

Lycka till med barnabiten också :)
skönt och höra:D ja det håller jag med om faktiskt, även att jag inte själv hade den kollen. Skönt det finns kunnigt folk här(y)
Det ska jag göra.

Tack så mycket :giggle:
 
OestlundJ OestlundJ skrev:
svaret var att dom brukar göra så och inga problem förekommit.

känns lite halvproffsigt men nu är det tillrättat iaf. Även snickaren var på honom om detta.
Toan är ju fixad men borde inte samma gälla handfatet också?

B b8q skrev:
Framförallt att det inte ska dimpa ner i ett T-kors, då riskerar man att en del av rörelsen drar iväg åt fel håll, med risk för stopp.
 
tttomten tttomten skrev:
Toan är ju fixad men borde inte samma gälla handfatet också?
det vet jag inte om det borde göras ? Det känns som det ska mycket till att det ska åt fel håll iaf då det är ett ganska bra fall. Men kanske det ska göras det med ?
 
AXS
tttomten tttomten skrev:
Toan är ju fixad men borde inte samma gälla handfatet också?
Du ska inte bajsa i handfatet!
 
  • Haha
Ursviken och 3 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Toan är ju fixad men borde inte samma gälla handfatet också?
Det kommer inget värre än skäggstubb genom handfatsgallret... och det spolas nog lätt bort när det kommer en laddning från WC.
 
B b8q skrev:
Det kommer inget värre än skäggstubb genom handfatsgallret... och det spolas nog lätt bort när det kommer en laddning från WC.
:crysmile:du har inga långhåriga familjemedlemmar hör jag:cool:
 
  • Haha
GreenYoda
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
det vet jag inte om det borde göras ? Det känns som det ska mycket till att det ska åt fel håll iaf då det är ett ganska bra fall. Men kanske det ska göras det med ?
Jag har fått lära mig - aldrig T-kors! men jag är inte rörkrökare så har inte koll på regelverket.
 
tttomten tttomten skrev:
:crysmile:du har inga långhåriga familjemedlemmar hör jag:cool:
Det brukar sällan komma längre än till vattenlåset, där det fastnar och samlar på sig skit som "hänger" precis efter låset....
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Jag har fått lära mig - aldrig T-kors! men jag är inte rörkrökare så har inte koll på regelverket.
Man behöver inte vara rörkrökare. Det räcker att läsa den publika informationen från Säker Vatten.

Illustrationer som visar korrekt riktning och vinklar för sammanfogning av rörledningar enligt Säker Vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.