B b8q skrev:
Hmm, golvbrunnarna ska väl ha stöd av reglar under/runt hela monteringsplattan!

Han är inte klar ännu så det antar jag kommer dit.
 
OestlundJ OestlundJ skrev:
Han är inte klar ännu så det antar jag kommer dit.
Bra, då kan han fixa den dåliga rördragningen också.
 
B b8q skrev:
Bra, då kan han fixa den dåliga rördragningen också.

Jag jobbar på det :D
 
B b8q skrev:
Bra, då kan han fixa den dåliga rördragningen också.
Hur ska det egentligen vara då?
 
  • Gilla
OestlundJ
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Hur ska det egentligen vara då?
@Jarlingar’s bild några inlägg upp är bra.
 
B b8q skrev:
@Jarlingar’s bild några inlägg upp är bra.
Röret med smalare dimension borde kommit som ett stick ut från det grövre röret?
 
Jiji Jiji skrev:
Röret med smalare dimension borde kommit som ett stick ut från det grövre röret?
Ja, och framförallt ska toalettavsticket inte dimpa rakt ner på ett (nästan) horisontellt rör, utan man ska styra skiten...
 
B b8q skrev:
Ja, och framförallt ska toalettavsticket inte dimpa rakt ner på ett (nästan) horisontellt rör, utan man ska styra skiten...
Du menar att röret som anslutningen till toaletten kommer upp ifrån ska luta mer?
 
Redigerat:
Jarlingar Jarlingar skrev:
Nej, denna blir bra: [länk]
Ok, jag tror att jag fattar. Tack! (y)
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Du kan ja börja med å fråga hur dom ställer sig till sin tioåriga garanti på utförande......? Speciellt eftersom du kommer skrika högt vid första antydan till bubblande i toaletten.

Praktiskt så kommer det från toaletten falla rakt ner på botten av röret och inte naturligt sköljas vidare. Minsta lilla partikel som fastnar kommer bara bli större å större tills stoppet är ett faktum.
Dagens snålspolande toaletter kommer bara förvärra saken ytterligare.

Personligen så hade inte den där rörisen varit välkommen in över min tröskel efter en sån här grej..


Det jag markerat med gult i bilden är vad jag antar är ett gammalt rör för kallvatten som ska rivas?
Röda 110mm å blå 75mm.
[bild]

Sen skulle jag verkligen rekommendera att du läser på hur ramarna till brunnarna skall monteras..
Om möjligt släng ut den där klåparen! Jo på riktigt gör det!
B b8q skrev:
Ja, och framförallt ska toalettavsticket inte dimpa rakt ner på ett (nästan) horisontellt rör, utan man ska styra skiten...
uppskattar att du säger till att det inte är korrekt utfört då jag själv inte hade en susning.

är det bättre såhär ?

Orenoverat utrymme med synlig rörinstallation och isolering, omgivet av träväggar och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsrör med isolering och installationstillbehör i ett hus under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
OestlundJ OestlundJ skrev:
uppskattar att du säger till att det inte är korrekt utfört då jag själv inte hade en susning.

är det bättre såhär ?

[bild] [bild]
Mycket bättre, se nu bara till att monteringsplattorna får stöd av reglar längs alla sidor också.
 
B b8q skrev:
Mycket bättre, se nu bara till att monteringsplattorna får stöd av reglar längs alla sidor också.
skönt !
Ja det kommer det bli. Det påpekade jag och det skulle dit.

”skönt” att vi blev hemskickade ifrån BB så jag hann styra med detta :crysmile:
 
  • Gilla
  • Wow
beqen och 4 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Du menar att röret som anslutningen till toaletten kommer upp ifrån ska luta mer?
Framförallt att det inte ska dimpa ner i ett T-kors, då riskerar man att en del av rörelsen drar iväg åt fel håll, med risk för stopp.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
skönt !
Ja det kommer det bli. Det påpekade jag och det skulle dit.

”skönt” att vi blev hemskickade ifrån BB så jag hann styra med detta :crysmile:
Undrar varför man alltid håller på med sådant här när man ska till och få barn? :rofl:
När min andra son föddes höll jag på och la golv. Jag försökre ignorera värkarna in i det längsta efter som jag var nästan färdig... Sen hann vi knappt in till förlossningen. Så här i efterhand känner jag att jag inte prioriterade helt rätt. :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.