Utsättaren Utsättaren skrev:
Kommer man med cykel på gångbanan så kallas det karma.
Barn under 8 år ska cykla på gångbanan, de bör inte cykla ute på vägen. Rullator, barnvagn mfl också.
 
  • Gilla
JohanLun och 14 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Så där får man inte göra! Det är ju mindre än 10m till korsningen.:cool:
Jo, fast bilen står ju parkerad EFTER korsningen, gäller 10 meter då? Å andra sidan kan det ju vara en enkelriktad gata, då är det ju innan korsning. Å tredje sidan; är det inte enkelriktad gata så står bilen parkerad mot körriktningen, och det är väl inte heller tillåtet?
Nästan gah-läge på det där! :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Fartland och 7 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Barn under 8 år ska cykla på gångbanan, de bör inte cykla ute på vägen. Rullator, barnvagn mfl också.
Skulle vilja se Asta 87 komma brännande med sin rullator så fort att hon inte hinner bromsa för sladden. :rofl:;)
 
  • Gilla
  • Haha
eleson och 12 till
  • Laddar…
Tobbe.A
T ToRy skrev:
Skulle vilja se Asta 87 komma brännande med sin rullator så fort att hon inte hinner bromsa för sladden. :rofl:;)
Asta 87 kanske har väldigt dålig syn och inte ser sladden... och egentligen inte borde vara ute och köra alls :)
 
  • Gilla
Bor i pepparkakshus och 1 till
  • Laddar…
Blir lite spänning i vardagen att gå där!
 
  • Gilla
  • Haha
gaia och 5 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Skulle vilja se Asta 87 komma brännande med sin rullator så fort att hon inte hinner bromsa för sladden. :rofl:;)
Bromsa är inte problemet. Problemet är att gå runt bilen ute på vägen. Fast känner jag min far rätt hade han helt sonika ryckt ur sladden. Den ska inte vara där.
 
  • Gilla
  • Haha
Alexandra59 och 21 till
  • Laddar…
Nä jag vet, min hjärna associerade bara med kommentaren om att cykla på gångbana och karma och fick en mental bild av Asta med sin rullator i cykelfart. :rofl:

Nu har jag ju bara erfarenhet av min "egen" laddbara bil och på den kan man inte dra ur sladden utan att låsa upp bilen först. Och man måste lossa sladden från bilen innan man kan lossa sladden i laddaren (om det är en laddare utan fast sladd, är det laddare med fast sladd blir det ännu svårare...) Men jag hade hejat på din fars försök om jag träffade på honom på den där trottoaren! (y)
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
A
T ToRy skrev:
Men jag hade hejat på din fars försök om jag träffade på honom på den där trottoaren
Underskatta inte en mogen mans raseri!:D
 
  • Gilla
  • Haha
HKJ och 16 till
  • Laddar…
Precis! Vad är en aldrig så väl konstruerad dragavlastning mot en förbannad medelålders värmlänning liksom!?
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
GreenYoda och 9 till
  • Laddar…
Skall man rädda världen från koldioxidproducerande fossilbilar är väl lite svinn att räkna med när det blir snubbeltråd på gångbanorna.
 
  • Gilla
  • Haha
TCG och 3 till
  • Laddar…
Färre koldioxidproducerande cyklister? Win-win om du frågar mig... :D
 
  • Gilla
  • Haha
TCG och 3 till
  • Laddar…
R
T ToRy skrev:
Färre koldioxidproducerande cyklister? Win-win om du frågar mig... :D
Du lever väl inte i någon villfarelse att människor skulle öka mängden kol i kolkretsloppet?
 
  • Gilla
Martin_Swärd och 2 till
  • Laddar…
R
hasten72 hasten72 skrev:
en elbil som laddar till huset - får man göra så? Några tankar?
För min del beror det mycket på om det är en engångsföreteelse eller inte. Om man är och besöker någon och fått tomt i batteriet så kan jag köpa lite sämre lösning än om det är deras dagliga laddmetod.

Att den skulle vara överdrivet farlig ser det inte ut som, det finns mycket "slack" i kablen så någon bra snubbeltråd ser det inte ut att vara.
 
  • Gilla
eleson och 7 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
För min del beror det mycket på om det är en engångsföreteelse eller inte. Om man är och besöker någon och fått tomt i batteriet så kan jag köpa lite sämre lösning än om det är deras dagliga laddmetod.

Att den skulle vara överdrivet farlig ser det inte ut som, det finns mycket "slack" i kablen så någon bra snubbeltråd ser det inte ut att vara.
Den står där permanent.
 
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Du lever väl inte i någon villfarelse att människor skulle öka mängden kol i kolkretsloppet?
Ute och fiskar? :rofl:;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.