Innan det är försent: skapa några väl valda grupper under köp-och-sälj för att hålla isär schaktmassor och Bruno Mathson-stolar.
Lägg också in en städrobot som tar bort eller påminner folk om deras gamla annonser. Finns inget tråkigare än att kontakta femtielva personer om redan sålda objekt.

När folk har upptäckt köp-och-sälj börjar snart radannonserna att välla in.
För övrigt; kalasbra med annonser här! Ekonomiskt och miljövänligt. Folk slipper köra saker och ting till tippen utan låter dessa byta ägare istället.

:D
 
En början till uppdelning kanske?

VVS (Rörkopplingar, slangar, kopparrör, golvvärme, värmepannor, toaletter, handfat etc)

Trävaror (Virke, skivmaterial etc)

Övrigt byggmaterial (Sten, takpannor, järnvaror, isolering, cementbruk etc)

Fönster & Dörrar

Verktyg & Maskiner (Borrmaskiner, skruvdragare, släpvagnar, byggbilar)

Möbler och inredning

Schaktmassor

Byggnadsställningar (Byggnadsställningar till salu eller för uthyrning)
 
Är det någon som också har tips på hur man brukar göra när en vara är såld? Jag har aldrig frekventerat någon köp&sälj-avdelning i ett forum tidigare. Ska var och en ansvara för att ta bort sin annons när varan är såld, eller ska vi rensa efter ett visst antal dagar? Antar att vi måste sätta upp tydliga regler här. Alla tips och idéer mottages tacksamt.
 
Skulle säga både och faktiskt.

Naturligtvis bör man ta bort en såld vara direkt men för att det inte ska bli ett gigantforum bör även hyllvärmare städas efter en viss tid även om den kan vara ganska generös.
 
Hej Marlene!

I glädje över genomförd affär glömmer parterna att avboka. Rensa efter 30 dagar. Part skall dock kunna avboka själv innan tiden runnit ut om varan är köpt/såld.

per
 
Johan Gunverth skrev:
Lägg också in en städrobot som tar bort eller påminner folk om deras gamla annonser. Finns inget tråkigare än att kontakta femtielva personer om redan sålda objekt.
Frågan är om man ska komplicera detta så mycket? Räcker det inte med att säljaren/köparen kan redigera egen text och att samtliga annonser försvinner med automatik efter en månad eller kanske tom redan efter två veckor?

Vill man går det ju bra att lägga in annonsen igen.

Det är av värde att just dessa inlägg hålls så färska som möjligt.
 
yonna skrev:
Frågan är om man ska komplicera detta så mycket? Räcker det inte med att säljaren/köparen kan redigera egen text och att samtliga annonser försvinner med automatik efter en månad eller kanske tom redan efter två veckor?

Vill man går det ju bra att lägga in annonsen igen.

Det är av värde att just dessa inlägg hålls så färska som möjligt.
Det är ju en bra idé till självstädning. Inlägg som inte rörts/redigerats på 30 dagar tas bort. Vill man ha kvar varan får man gå in och redigera texten. Värt ett försök i alla fall.

Alternativt kan man ju maila annonsören med jämna mellanrum. En giltig mailadress är ju ändå ett krav för att få göra annonsen (dvs. medlemsskap på byggahus.se). På sätt påminner man annonsören om sin annons, vilket är positvit för honom/henne under försäljningsperioden och negativt efter försäljningen (irriterande mail = tar bort annonsen). Man kan ju samtidigt lägga till antal besökare på sin annons i detta mail.
 
Jag tänkte lägga upp de här underrubikerna under dagen. Frågan är nu om verkligen behöver ha så många rubriker under Köpes, förmodligen blir det inte lika många annonser där som under säljes. Vad tror ni?
 
Varför inte ha samma rubriker under säljes som köpes? Även om de är få annonser så är det snyggare att ha samma rubriker på båda ställerna.

Sedan saknar jag en rubrik där el och tekniksaker kan köpas och säljas.
 
OK, nu är rubrikerna på plats.
 
Det blev lite småkonstigheter:

- Svårt att se "Säljes" och "Köpes & Bytes". Man kunde kanske göra fetare rubriker så att man förstår att det finns underavdelnigar. Det blir lätt att bläddra förbi när de ser ut som de gör nu. Kanske en anna färg på alla annonsavdelningar för att markera skillnad på diskussionsforum och annonser?
- "Fönster & dörrar" går till diskussionsgruppen "Fönster & dörrar". Verkar ju vara en bugg. Kolla med Belak.
 
Troligtvis en begränsning i vBulletin. Lägg till "säljes" efter varje rubrik så löser det sig säkert. tex:

Fönster & Dörrar > Fönster & Dörrar säljes
 
Morr, nu vet jag vad jag har gjort för fel. Får göra om upplägget från början.
 
Johan Gunverth skrev:
Innan det är försent: skapa några väl valda grupper...
Hmmm. Jag blev visst moderator för köp & sälj. Och jag tror inte på att ha flera underrubriker under radannonser. Jag vill hellre att vi börjar med en platt struktur. Det blir för många klick annars.

/P
 
Platt struktur och kort inläggningstid gör att många går in & fluktar ... tror det har mest effekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.