Hej. Hur kan man göra med tidigarefuktskadat virke som blivit insektsangripet. Nya och gamla fuktskador. Hur byter jag ut de skadade delarna?
Detta är golvplank. (Orsak 60tals kostruerad våtrummsmatta lokalt som droppskydd som givit motsatt effekt och låst in fukt under plastmattan) Ska jag skrapa bort det kexchokladmjuka trät och ersätta med en annan bit friskt trä och hur göra detta på bästa sätt. Hålen är 2 st ca 15 × 4cm.
 
Staffans2000
F Frida H skrev:
Hej. Hur kan man göra med tidigarefuktskadat virke som blivit insektsangripet. Nya och gamla fuktskador. Hur byter jag ut de skadade delarna?
Detta är golvplank. (Orsak 60tals kostruerad våtrummsmatta lokalt som droppskydd som givit motsatt effekt och låst in fukt under plastmattan) Ska jag skrapa bort det kexchokladmjuka trät och ersätta med en annan bit friskt trä och hur göra detta på bästa sätt. Hålen är 2 st ca 15 × 4cm.
Ta några bilder, det brukar sätta sprätt på tipsandet.

Staffan
 
  • Gilla
Frida H
  • Laddar…
Här stod diskbänken med linolium matta och plastmatta i någa lagar. Och då vatten under som bara kunde ta vägen nedåt.
 
  • Plats där diskbänk varit med synliga rör, sladdar och skadat trägolv med matrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här är då en närbild. Jag vet inte om jag gjorde rätt men jag karvade bort det dåliga trät.
 
  • Närbild på ett golv med bortkarvat dåligt trä och synligt hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ta några bilder, det brukar sätta sprätt på tipsandet.

Staffan
Bifogat bilder. Tack för tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.