Fått in ugnen i köket äntligen.
Inbyggd ugn installerad i vitt köksskåp bredvid ett svart kylskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Fortsatt i hallen. Idag blev den lilla garderobsdelen osbad och gipsad. Även urtag i väggen för kommande Ikea köksskåp som ska inhysa nätverksutrustningen.

Renoveringsarbete i hall med osbade och gipsade väggar samt kablar och urtag för nätverksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i hall med nygipstad vägg och uttag för nätverksutrustning, verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
.....Räknar med att få tillbaka det när jag tillslut är klar, lär ta ett tag till ...
Finns det något kvar att renovera? Känns som om du redan har gått varvet runt i huset. Med tanke på alla inläggen. ;)
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
R roli skrev:
Finns det något kvar att renovera? Känns som om du redan har gått varvet runt i huset. Med tanke på alla inläggen. ;)
Tvättstuga, badrum nere, kök (väggar, golv o tak), 3 sovrum uppe - väggar och golv - två av rummen har bara en rå gipsvägg mellan sig efter jag fällde in balken i den när den bärande väggen under försvann. Så det finns att göra, oklart om det är terapi eller galenskap ;)
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Ok..snabb och otroligt duktiga snickare var här.
Tog mig och min fru en helg att rensa och förbereda det gamla köket så mycket som möjligt. Orsaken till ombyggnad var att vi fick ett till sovrum. Det enda jag behövde komplettera var bänk skiva med ny diskho, ett litet smalt bänk skåp samt fläkt. Förutom kosmetiskt som är kvar. Före bilder först sen efter. Det kosmetiska samt belysning fundering kvarstår.
Renoverat kök med moderna rostfria vitvaror, inbyggd ugn och mikro, samt parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med vita skåp, mörk bänkskiva och diskho framför ett fönster, anslutande rum i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med vit köksö, svart bänkskiva, inbyggd diskho och träbord med stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ombyggt kök med vita skåp och grå bänkskiva med diskho, mot en tom vit vägg i behov av kosmetiska avslut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i kök med byggstöttor och skyddsplast på golvet, synlig del av nytt kök i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med ny bänkskiva, skåp och fläkt, matsalsmöbler i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förebild av ett kök i behov av renovering med äldre vitvaror och sparsam belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Ny vattenmatning till övre plan samt ny blandare i tvättstället. Puh.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fixat runt det sista fönstret i gäststugan. Nu återstår dörrarna men då måste golvet dit först. Kameran gillar inte ledbelysningen.
Nyinstallerat fönster i en vägg med spacklade skarvar och synliga väggpaneler, oslipat trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum under renovering med nyinlagda fönster, ommålade väggar och tak, samt ett ospacklat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan så städade jag undan en massa som fyllts på efter hand. Ibland får man helt enkelt lägga tillbaka skruv och verktyg på rätt ställe i snickarboden, annars blir det lätt kaos.

Före:
Renoverat rum med vitmålade takpaneler och fönster, verktyg och oordning på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Renoverat rum i gäststuga med nymålade väggar och tak, osatt golv, och arbetsbelysning vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Köksgolvet är numera varmt efter gårdagens luftning. :cool:
Man lever så länge man lär!
Stärkt av detta funderar jag på att ansluta och lufta slingan i hallen :oops:
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 6 till
  • Laddar…
Humor... :rolleyes:
Närbild på en BOSCH kyl/frys med NoFrost-teknik logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet tomt kylskåp med en gul trasor inne, i ett modernt kök, indikerar manuell avfrostning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men visst blir det för jvligt antar jag självavfrostningen behöver hjälp på traven.
 
  • Ledsen
Solvskaftet
  • Laddar…
Börjat foga igen alla hål som det blir med taklist mot pärlspont.

Före:
Vitmålat tak med pärlspont och taklister med pågående fogning vid en vägg där fogmassan tar slut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Vitt tak med taklister mot pärlspontvägg, nyligen fogad där list möter vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men sedan tog fogmassan slut och då fixade jag till kompressorn och eftersom det blev lite tid över innan grabben vaknade så återupptog jag jobbet med att riva matta.

Ett delvis avrivet linoleumgolv med spackel och verktyg, mot en vägg med ommålade uttag och taklist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cpalm och 15 till
  • Laddar…
richardtenggren
Hennke85 Hennke85 skrev:
Börjat foga igen alla hål som det blir med taklist mot pärlspont.

Före:
[bild]

Efter:
[bild]

Men sedan tog fogmassan slut...
Det där är verkligen drygt att göra, men ger så mycket för intrycket!
Jag gjorde det där i hela vår lägenhet tidigare...
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Börjat foga igen alla hål som det blir med taklist mot pärlspont.

Före:
[bild]

Efter:
[bild]

Men sedan tog fogmassan slut och då fixade jag till kompressorn och eftersom det blev lite tid över innan grabben vaknade så återupptog jag jobbet med att riva matta.

[bild]
Lustigt, jag funderade på just detta idag här hemma. Hur lång tid tar det när man väl fått upp farten?
 
Fortsatt lite med väggskivorna idag. Försöker hitta en fin bakkantslist men verkar inte finnas nånstans.

Kök under renovering med grå väggskivor och skåp utan bakkantslist, synlig diskho och fläkt samt verktyg på bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visa bilaga 483650
 
  • Kök under renovering med väggskivor och en grå köksinredning utan bakkantslist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Besiktat murstock och nya smalspisen.
Avlastar oljepannan lite.
 
  • Utsikt över en snötäckt landskap genom en skorsten med en besiktningskamera och rökgasvarnare på murstockens kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad svart smalspis med tänd eld, murstock och ventilationsgaller i ett ljust hörn av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lill72 och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Lustigt, jag funderade på just detta idag här hemma. Hur lång tid tar det när man väl fått upp farten?
Det går rätt fort när man kommer igång, inte det roligaste men det förhindrar ju en och annan fluga att gömma sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.