Hej!

Har funderat ¨på att bygga ett hus, ska vara ca 100m2.
Har en hel del kontakter, så jag behöver inte betala för virket och inte heller arbetskostnaderna för el, vvs samt snickeri. Tomten får jag gratis, men den är inte avstyckad. Har en del kontakter i polen och inom ett transport företag så att handla material i polen blir inga problem. Hur mycket kan det kosta att bygga detta hus? förstår att det kanske är svårt och uppskatta men en fingervisning hade varit bra!
 
Mikael_L
Utifrån de uppgifter du ger, men framförallt de uppgifter som saknas:
500.000:- 2.000.000:-

Jag har ingen aning om du tänker ha ytskikt som kostar 60:-/kvm eller 600:-/kvm, om köket är ett på 40.000:- eller 250.000:-, om du ska ha bergvärme eller direktverkande el, 100mm isolering eller 400mm, om du ska anlita hantverkare till nåt (grund t.ex.) eller göra allt själv osv osv ;)
 
Mikael_L
Quadrat, välkommen till forumet förresten.
 
köket räknar jag med ca 60000kr förövrigt kommer det mesta att vara standard grejor. Har funderat på en pelletspanna, som jag kan få köpa till inköpspris. Tänker göra allt själv och med hjälp av kompisar. Tror du att man kan klara sig på 750000kr med platta osv?

Mvh Timmy
 
Vi byggde 130 kvm boyta, enplans vinkel trähus, har betalat för allt materiel och lite arbetskostnad då vi anlitade hantverkare till el,vvs och grävning. Vi hamnade på 1,5 mille så det låter väl rimligt att du kan klara dig på 750000. vi satsade mkt pengar på att få en låg driftskostnad, bra värmesystem och mkt isolering.
tänk på alla 'kringkostnader' bara. Det finns hundra saker som ska betalas som man inte har en aning om innan man börjar.... vatten, telefon, försäkringar osv, kommun och bank och staten vill ha en massa pengar i olika krångliga avgifter för att man alls ska få lov att bygga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.