Hej!
En svag doft i badrummet i min nyinköpta lägenhet fick mig att bli rädd över att golvbrunnen kanske är felinstallerad. Jag har försökt googla mig fram men blir inte klokare.
Kan det se ut såhär? Om inte, finns det något jag kan göra?

Har ett stambyte på gång inom 3-5 år så skulle vara skönt att inte behöva lägga en massa pengar på en badrumsrenovering som sen behöver rivas upp.
 
  • Närmande bild av en öppen golvbrunn i ett badrum, visar tecken på mögel och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en öppnad golvbrunn i ett badrum med synliga rester och mögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
X
Tätskiktet ser ut att va felinstallerat, mellan kl 11-12 ser det ut att sticka fram brunsmanshett, det ser även ut på ovansidan av grå klämringen att man kan se brunnsflänns, vilket är mycket alvarligare, men det verkar va relativt nyrenoverat då puras hade blåa klämringar förut, så bästa är väll att ta det med behörig firma som utfört jobbet med kvalitetsdokument,

lägg upp en/flera bättre bilder när den är rengjord bättre så kan du få ett bättre utlåtande.
 
  • Gilla
Razmaz
  • Laddar…
Tack så mycket för svar. Vad ledsen jag blir. Mailar mäklaren imorgon och frågar om hjälp med att kontakta ansvarig firma.

Går det att se bättre utifrån de bifogade bilderna?
 
  • Närbild av en smutsig avloppsröranslutning med synbara rester och tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skador kring avloppet på en sanitetsinstallation med synliga rester och avlagringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
X
Herregud klämringen sitt ju upponer riktigt fusk jobb det där hoppas du bad om att se dokument på att badrummet va korrekt utfört annars åker du på detta då du har undersökningsplikt....
 
Nu får jag ont i magen.

Bara att riva ut?
 
X
Razmaz Razmaz skrev:
Nu får jag ont i magen.

Bara att riva ut?
Razmaz Razmaz skrev:
Nu får jag ont i magen.

Bara att riva ut?
Ja absolut! Det är alla fel i boken :( men ring mäklare kolla om med hen om du ska ta kontakt med brf om det skulle visats bli skador på fastigheten som brf äger, då borde förra ägaren ha ansvar mot brf också, men en badrumsrenovering åker du på.....
 
X xzyllion skrev:
Ja absolut! Det är alla fel i boken :( men ring mäklare kolla om med hen om du ska ta kontakt med brf om det skulle visats bli skador på fastigheten som brf äger, då borde förra ägaren ha ansvar mot brf också, men en badrumsrenovering åker du på.....
Tack så mycket för svar, det är snällt att du hjälpte mig. Blir nog svårt att sova inatt.
 
Börja med en ordentlig rengöring så man ser lite bättre men det ser väldigt suspekt ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.