Tomture61
Vad kostar gas från Linde (AGA) 20l flaska / 5 år
Andra gasleverantörer med köpesflaska , bäst pris på fyllning .
 
Nu var det några år sen jag kollade, men att hyra 20-liters flaskan är ju enbart värt om du förbrukar mycket gas.. Påfyllningen är billig... Jag fick det till att det var värt det om man förbrukade minst en flaska i månaden ungefär, men jag har inga siffror kvar i huvudet...

Annars är det väl bara Air Liquide eller AGA/Linde att välja på, och priserna är det marginell skillnad på.. Kolla också var man kan byta flaska.. I min by finns inget utlämningsställe för AL så jag får åka till grannbyn...
 
Nu finns ju alternativet med friköpta 10liters tuber....... kanske inte din lösning men för oss som inte svetsar mycket hela tiden fungerar det nog bra..... har själv 3st 5liters för att inte stå utan gas när det är kris
 
Air Liquide har 5 och 11 liters..
Jag har en 11L och brukar få betala precis under tusenlappen plus moms för att byta...
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Hittade detta [länk]

Vet dock inte om 8l gasflaskor får transporteras hur som helst i Sverige ?
Min Air Liquide flaska kom fylld med DHL, så det är säkert inget problem, men det där blir ju säkerligen dyrt när du ska fylla den... Det finns ju ingen i Sverige som fyller den...
 
Tomture61
Nu har jag ingen aning om hur länge en 8l / 11l flaska räcker
Om man ska rostlaga en veteranbil :D
Men om det kostar 4000-5000 kr för köp av flaska (fylld) + 1000 kr för fyllning kontra köpa flaska från Polen för 1223 kr
Vill man fundera på en stund :thinking:
 
Tänk på att den ”bara” har 150 bars fyllnadstryck..... svenska tuber fylls väl till 200 bar?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Nu har jag ingen aning om hur länge en 8l / 11l flaska räcker
Om man ska rostlaga en veteranbil :D
Men om det kostar 4000-5000 kr för köp av flaska (fylld) + 1000 kr för fyllning kontra köpa flaska från Polen för 1223 kr
Vill man fundera på en stund :thinking:
Jag skulle gissa att du får ut 30-40 minuter svetsning per liter gasflaska, mellan tummen och pekfingret...

Och hur lång tid tar det att rostlaga en bil?

En fördel är ju också att en "svensk" gasflaska har ett värde, dvs de går att sälja vidare ..
 
Ett alternativ är en eller två 5l flaskor för husbehovet. När du har en period med mycket svetsning på en bil så hyr du en flaska några månader, dyrare på lång tid, men billigare per liter på kortid.
 
Vät att nämna är ju att man får en ny aga/linde 10l unicyl mycket billigare om man har gamla 5lit som inbyte.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Vät att nämna är ju att man får en ny aga/linde 10l unicyl mycket billigare om man har gamla 5lit som inbyte.
Tack! ha två sparade 5l som är tänkt att bli Argon/ArgonMix, till rätt pris är ju uppgradering till 10l värt det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.