T Takläggare skrev:
Ger bara tillägg hur det fungerar, även om det står 2 veckor så menas 5 veckor tills den vunnit lagakraft. mer än dubbla tiden. vilket gör att Ebba kommer sitta o sura hela julen , förmodligen dränka sina skam känslor med några glas vin.
Om S ryktesattack på partypinglan Ebba stämmer så blir det lådor samt annat....
Tragiskt att Ebba inte håller sig borta från socialdemokraters vidriga försök att svärta hennes karaktär och nu detta...
Hennes oskickliga rådgivare kommer inte anlitas av kändisar
 
T Takläggare skrev:
Esbjörn hade redan hävt innan, så han behövde inte dyka upp. utan här skulle Ebba accepterat att gubben inte vil sälja.
Enkelt och rejält och tänk vilket gäng idioters skriverier ebba skulle sluppit?
 
B byggarätt skrev:
Inte i straffrättslig mening men i med ett vidrigt brev
Klantigt och oskickligt
Exakt vad är det som är vidrigt?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Enkelt och rejält och tänk vilket gäng idioters skriverier ebba skulle sluppit?
(y)
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
P
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Och kanske komma ihåg vad hon säger själv!
Om du syftar på intervjun där Busch talade om att hon inte kommer "att fullfölja detta" så finns den i inlägg #2235. Läs det jag har citerat, men titta framförallt på videon vid de två tidpunkter som citaten kommer från.

Buschs agerande i det här ärendet (att gå till domstol) är helt i linje med vad hon sa i intervjun.
 
P
B byggarätt skrev:
Inte i straffrättslig mening men i med ett vidrigt brev
Klantigt och oskickligt
OK, du tycker alltså att inte bara hälsningen i slutet av brevet är ett hot, utan att hela brevet är vidrigt.

Skulle du kunna formulera om budskapet i brevet så att det inte längre är vidrigt?

(Ett svar som går ut på att brevet aldrig skulle ha skickats är inte godtagbart. Det vore fel av Busch och hennes advokat att inte tala om för Bolin att han kan komma att bli instämd till tingsrätten, och att inte gå till tingsrätten vore alldeles uppåt väggarna fel av Busch när nu Bolin gjorde sig oanträffbar för Buschs försök att reda ut saken utan domstol).
 
Redigerat:
B byggarätt skrev:
Om S ryktesattack på partypinglan Ebba stämmer så blir det lådor samt annat....
Tragiskt att Ebba inte håller sig borta från socialdemokraters vidriga försök att svärta hennes karaktär och nu detta...
Hennes oskickliga rådgivare kommer inte anlitas av kändisar
Nu är det mycket:
1. Vad har S för ryktesattack att svärta hennes karaktär?
2. Hur ska man hålla sig borta från rykten?
3. Vad är det för oskickliga rådgivare du nämner?
4. Vad är det för kändisar som skulle anlita rådgivare?
5. Vad har 3 och 4 med saken att göra?
6. Lådor tror jag du menar lådor med vin, eller lådvin. Jag unnar henne vilket som nu när det är jul. Även annat, vad det nu må vara.
 
  • Gilla
Dr Jumping Jack
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Esbjörn hade redan hävt innan, så han behövde inte dyka upp. utan här skulle Ebba accepterat att gubben inte vil sälja.
Skall man ha möjlighet att häva alla avtal? Eller blir det bara fastighetsköp? Jag säljer mitt hus och vi enas om tillträde om 3 mån. Du har sålt ditt hus med avträde om 3 mån. Nu ångrar jag mig och ”häver” köpet. Då står du utan bostad. Tycker du inte att det blir stökigt. Intressant om alla avtal kan sägas upp. Kan man strunta i 3 mån uppsägning om vill sluta och säga att man ångrar anställningskontraktet? Kan man häva alla kontrakt?
 
  • Gilla
  • Haha
hapazard och 5 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Skall man ha möjlighet att häva alla avtal? Eller blir det bara fastighetsköp? Jag säljer mitt hus och vi enas om tillträde om 3 mån. Du har sålt ditt hus med avträde om 3 mån. Nu ångrar jag mig och ”häver” köpet. Då står du utan bostad. Tycker du inte att det blir stökigt. Intressant om alla avtal kan sägas upp. Kan man strunta i 3 mån uppsägning om vill sluta och säga att man ångrar anställningskontraktet? Kan man häva alla kontrakt?
Vi har redan kört detta och svaret är om motparten tjänar mycket pengar och är en kvinna i sina bästa år, så är det ok att häva avtalet........
 
  • Gilla
  • Haha
calibramicke och 5 till
  • Laddar…
P
D Dr Jumping Jack skrev:
Skall man ha möjlighet att häva alla avtal? Eller blir det bara fastighetsköp? Jag säljer mitt hus och vi enas om tillträde om 3 mån. Du har sålt ditt hus med avträde om 3 mån. Nu ångrar jag mig och ”häver” köpet. Då står du utan bostad. Tycker du inte att det blir stökigt. Intressant om alla avtal kan sägas upp. Kan man strunta i 3 mån uppsägning om vill sluta och säga att man ångrar anställningskontraktet? Kan man häva alla kontrakt?
Hade du inte hellre velat köpa ett hus med WC?
:cool:
 
T
D Dr Jumping Jack skrev:
Skall man ha möjlighet att häva alla avtal? Eller blir det bara fastighetsköp? Jag säljer mitt hus och vi enas om tillträde om 3 mån. Du har sålt ditt hus med avträde om 3 mån. Nu ångrar jag mig och ”häver” köpet. Då står du utan bostad. Tycker du inte att det blir stökigt. Intressant om alla avtal kan sägas upp. Kan man strunta i 3 mån uppsägning om vill sluta och säga att man ångrar anställningskontraktet? Kan man häva alla kontrakt?
Tror man ska se tvisten så här , den går under bättre rätt .
Dom 3 som ligger på marken o slåss är Ebba, hennes advokat o mäklaren , minspelet är att dom kommer förlora.
Ebbas väninna är hon som gråter , för hon har bevittnat ett övergrepp mot en äldre person och inte ingripit.
Pojken till vänster med keps o ett uppslagsverk framför sig är Binninge , han ska ge myntet till den rätt ägaren Esbjörn som står glatt och tittar på .

Målning av barn som slåss på en landsväg, en pojke med keps ser på och en flicka gråter vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Om S ryktesattack på partypinglan Ebba stämmer så blir det lådor samt annat....
Tragiskt att Ebba inte håller sig borta från socialdemokraters vidriga försök att svärta hennes karaktär och nu detta...
Hennes oskickliga rådgivare kommer inte anlitas av kändisar
Har du frågat Takläggare om skriftlig hjälp igen? Tips. Gör inte det!
Socialdemokraterna och lådor. Du/Takläggare, skriver sämre än Laserturken talar.
Källa på det? Självklart!


Staffan
 
  • Haha
  • Gilla
calibramicke och 5 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Exakt vad är det som är vidrigt?
Kan du inte lista ut det så måste du läsa brevet tills du fattar hur Esbjörn ser på innehållet i brevet
Ebbas arrogans makt samt idiotiska rådgivare borde ha hållit henne borta
 
  • Gilla
jade_wys38
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Tror man ska se tvisten så här , den går under bättre rätt .
Dom 3 som ligger på marken o slåss är Ebba, hennes advokat o mäklaren , minspelet är att dom kommer förlora.
Ebbas väninna är hon som gråter , för hon har bevittnat ett övergrepp mot en äldre person och inte ingripit.
Pojken till vänster med keps o ett uppslagsverk framför sig är Binninge , han ska ge myntet till den rätt ägaren Esbjörn som står glatt och tittar på .

[bild]
Blir ju konstigt. Det finns ju ingen mäklare. Varför skall Ebba och hennes advokat slåss? Nej det är väl Binninge, Esbjörn och Matz som ligger på marken och slåss, helt i onödan eftersom de kommer förlora.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Har du frågat Takläggare om skriftlig hjälp igen? Tips. Gör inte det!
Socialdemokraterna och lådor. Du/Takläggare, skriver sämre än Laserturken talar.
Källa på det? Självklart!

[media]
Staffan
Ditt svenska stinker alltså
 
  • Gilla
  • Haha
hapazard och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nu är det mycket:
1. Vad har S för ryktesattack att svärta hennes karaktär?
2. Hur ska man hålla sig borta från rykten?
3. Vad är det för oskickliga rådgivare du nämner?
4. Vad är det för kändisar som skulle anlita rådgivare?
5. Vad har 3 och 4 med saken att göra?
6. Lådor tror jag du menar lådor med vin, eller lådvin. Jag unnar henne vilket som nu när det är jul. Även annat, vad det nu må vara.
1-6 strunt
Rykten skapas av alkoholnotor även om du inte dricker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.