Fundrerar på att skriva kontrakt med dem.
Någon som har erfarenheter/åsikter?
/Lena
 
Sök och du skola finna.


Mjöbäcksvillan har varit på diskussion flera gånger tidigare här på forumet.
 
Det finns någon länk till kvalitétsansvarig där de säger att man ska se upp med just Mjöbäcksvillan.

Jag säger inte att de är dåliga, men när det går rykten så ska man kolla och kolla.

Så gör som GF säger! Sök!
 
Sen är det ju också så att Mjöbäcks villan har olicka folk på olicka platser i landet. Så om du kan tala om var ni har tänkt att bygga så kommer ni nog att få mer hjälp om hur dom är. För om man bygger runt Göteborg så har dom ju ett gäng med hantverkare där och i Stockholm så är det annat folk som monterar åt dom så kvalitén kan ju skilja sig mycket beroende på var i landet ni skall bygga.

Sök i forumet så kommer ni nog också finna mer info eller kontakta huvudkontoret om ni inte gillar eran säljare på orten. ;)

 
Vi ska bygga i Vårgårda utanför Göteborg.
 
Varför inte prata med dem på Vårgårdahus? De borde kunna ställa upp när det är på hemmaplan?
 
Skall skriva kontrakt med dom inom snart. Skall granska kontraktet med en jurist. Fram tills nu så är jag nöjd. De är flexibla med ändringar och verkar ha bra kvalitet. Vi skall bygga i GBG trakten.
 
Vi flyttar in i vårat nybyggda hus från Mjöbäcksvillan på Lördag vi har varit jätte nöjda, inga stora problem,och dom problem som har varit har dom fixat utan mycket tjat ;D ;D ;D
vill tillägga att vi har egen entreprenad (TEAM BYGG)
som vi verkligen är nöjda med
Lycka till.......Maria ;)
 
Jag har vid det här laget några års erfarenhet av Mjöbäcksvillan och deras sätt att ta hand om sina kunder. Åsikter om hur dom hanterat saker och ting har jag till 1000! :surprised: Men jag håller än så länge lite låg profil...tills vi har dom ur världen så att säga...Får väl se hur lång tid till det kommer att ta.... ???

Ska på måndag skicka ytterliggare en påminnelse till deras jurist och ansvarig på Mjöbäck ang. att dom aldrig tycks blir klara med en viktig "detalj" på vår 2-årsbesiktning som gjordes i våras. Kan väl uttrycka mig som så att man börjar bli heligt förbannad på att vi aldrig tycks få ett avslut med dom...utan får ständigt skicka påstötningar....*suck*...Så fort dom mjölkat in pengarna så skiter dom fullständigt i sina kunder verkar det som. Fast det gjorde dom innan med när jag tänker efter... i alla fall arb.ledaren! >:(

Iof så har vi kanske bara haft "otur" med säljaren-arbetsledaren-hantverkarna...från grunden till nu 2-årsbesiktning som var i våras...Men man försöker glömma och gå vidare...Men när man läser all den fax/brev-kontakt som vi haft under denna period...så fattar man inte att man haft tålamod....*suck* :-/

Lycka till alla ni som står där med pennan i handen och ska skriva på...och göra kanske er livs affär. Det är nog bara att stå på sig...och inte låta husfirman köra med Er! 8)

 
Skriver förmodligen kontrakt med Mjöbäcksvillan efter årsskiftet för att bygga Nergården utanför GBG.
Har enbart ett par små justeringar kvar av kontraktet.

 
Heej!

Hade varit skoj och veta hur det gick med bygget av nergården.
Vi har själva fastnat för just det huset med lite modifikation men inte börjat bygget ännu(kvarstår lite förberedelser).
Gärna pris och annan info om Nergården.
Maila gärna om du känner för det på niklas.nilsson@addpro.se

Ha det och lycka till!

/Niklas
 
Gå in under länken "andra som byggt" här på bygga hus.se http://www.byggahus.se/bygga/ritat_huset_sjalva.htm Efter lite forskning fick jag reda på att de byggde med Mjöbäcks Villan.

Vill bara än en gång säga hur nöjda vi är med Mjöbäcks Villan. Vi var runt och kikade på en massa olika leverantörer men fastnade för MjöbäcksVillan för de kunde fixa till så huset blev precis som vi ville ha det.

Vi hade riktigt bra kontakt med dem under byggets gång... och de få problem som uppstod löstes galant, snabbt och proffsigt. På slutbesiktnigsdagen var det 2-3 småfel kvar men detta löste snickaren under samma dag och det kallar jag service.

Lycka till med Era byggnationer!

/Bengt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.