Oj vad du är seriös så här tidigt på dan.. :surprised:
Du länken funkade inte, tur det så kan jag gå o lägga mig i stället...Näää, jag lovar att ägna natten åt att hitta en alternativ gräsklippare åt Dig Sushi-Erik! ;)
 
Testa en get!
 
Sladdlöst ska det va.
Jag har en "Stiga Multiclip 46 Batteri". Räcker nog till ca 5-600kvm. På de nya som säljs idag går batteriet enkelt att byta så att man kan ha två stycket och då klara 1000kvm. Har man varit på semester i två veckor så går den ganska trögt men annars är den perfekt till en liten gräsmatta.
 
När det gäller det där med sladd, så är det överdramatiserat. Det är inga problem alls att klippa så att man inte klipper av sladden. Och skulle olyckan vara framme så är et inte farligt att klippa av sladden. Du har alltid en jordfelsbrytare med leken.

Men jag skulle faktiskt föreslå något helt annat. Kör med handjagare istället. En hyffsat ny handjagare rullar så lätt även när den skär så att det faktiskt är tyngre att dra en motorklippare.

Vi har en tomt på 850 kvm, 500-600 kvm gräs. När vi flyttade hit för 7 år sedan från ett mindre hus, så hade vi inte tid att byta upp oss på gräsklippare första månaden. Och upptäckte att man klipper hela gräsmattan på typ 40 minuter. Och det enda jag möjligen skulle kunna tänka mig att satsa på är en självgående gräsklippare. men en motorklippare som man själv skall dra runt är ingen arbetsbesparing.
 
RoTe
Batteridrivet ska det va!
Har kört det i över 10 år nu!

Har en gammal B&D och första batteriet höll 7 år, är inne på andra nu och andra kniven. Batterier finns på biltema, helt vanliga kapslade 12V blyackar. Ett fräsht batteri klarar att klippa en bra bit över vår tomt som är på 850m2 minus hus och garage så runt 740m2 då kanske.
 
Kire.

Jag stoppar i en sladd i gräsklipparen och en i vägguttaget (samma sladd ;)). Brukar ladda ett dygn.
 
RoTe
Pär A skrev:
Kire.

Jag stoppar i en sladd i gräsklipparen och en i vägguttaget (samma sladd ;)). Brukar ladda ett dygn.
Japp, mycket hightech. ;D
 
[quote author=Rostig_9000i_-88 link=board=verktyg;num=1116799994;start=0#8 date=05/27/05 kl 00:12:58]En robotklippare då?

Är lite småsugen på en sån där... Nån som har praktiska erfarenheter? Är det skillnad på Electrolux och kopiorna?
Hur ofta blir den snodd? :)
MVH Bollen
 
bollen skrev:
En robotklippare då?

Är lite småsugen på en sån där... Nån som har praktiska erfarenheter? Är det skillnad på Electrolux och kopiorna?
Hur ofta blir den snodd?  :)
MVH Bollen

Nejnejnejnej... Ingen robotklippare, tänk vad less dina grannar blir på dig. När den piper och låter när den kört fel eller nått. Och du inte är hemma.
 
Min gräsklipparslöe systerson nere i Europa skaffade vid ett besök härhemma Electrolux robot - när den var nyutkommen. Han har en rak 800-kvmgräsmatta och lovprisar roboten till max. Därtill kommer alla bybor som står förundrat & kikar på miraklet ;D
 
yonna skrev:
Min gräsklipparslöe systerson nere i Europa skaffade vid ett besök härhemma Electrolux robot - när den var nyutkommen. Han har en rak 800-kvmgräsmatta och lovprisar roboten till max. Därtill kommer alla bybor som står förundrat & kikar på miraklet ;D
Fint att höra att de faktiskt funkar i verkligheten, iaf på en sån ideal tomt! Min tomt är dock lite kuperad, med buskar och träd, undrar om det skulle gå bra...

Hittade ett test där robomowern för 6000 spänn vann över electroluxen för 18 papp (huu!). Det ökar ju sannolikheten att det blir en robotklippare... Nån gång i framtiden...
http://www.idg.se/ArticlePages/200506/23/20050623110339_PFA/20050623110339_PFA.dbp.asp
 
LR en batteri driven cylinder klippare Gardenas model klarar din matta o billigare:) än Stigan
 
Jag kanske missade det, men varför vill du inte ha en bensindriven? Du kan inte mena att det bara är för grannarnas skull? Isådana fall vill jag att du flyttar hit bredvid mig. SÅ fantastiskt hänsynsfulla grannar torde vara en bristvara idag.

Har dina grannar också eldrivet då eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.