Lagt färdigt golvet i ytterligare ett rum.
Obelagd golvkonstruktion med öppna träbjälkar och isolering i ett pågående byggprojekt, sedd från en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagt och oträvarbetat trägolv i ett rum med underlagsisolering synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerat golv från Baseco i ett rum med golvplankor och synliga värmeslingor innan övergolvet lagts på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagt, skadefritt Baseco-trägolv i ett ofärdigt rum med byggmaterial och verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fantastiskt nöjd med golvet från Baseco. Sammetslent och helt utan skador. Fick kassera drygt en meter av 35 kvm.
 
  • Nylagt trägolv med verktyg och kablar på ovanför, synliga råspontade takbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Gjorde det sista på väggen innan panelen ska på, fönster i och elen snart färdigdragen. Börjar likna något i sovrummet nu! Vinrummet förhoppningsvis klart till jul!
Sen va plåtslagaren här idag och började med taket
Vägg med isolering och fönster, byggmaterial på marken, husreparationer pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya svarta plåtpaneler redo för takprojekt, staplade på uppfarten med byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isolerad vägg med träreglar och stapel av svarta metallpaneler redo för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat mörkgrått plåttak med synliga regndroppar och en träregel i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Lagt färdigt golvet i ytterligare ett rum.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Fantastiskt nöjd med golvet från Baseco. Sammetslent och helt utan skador. Fick kassera drygt en meter av 35 kvm.
Nån anledning att inte lägga hela värmeplåtar? :) Det där hopklippet ser ju inte SÅ bra ut. Med lite skarpa veck på ett par slangar....
 
richardtenggren
Hennke85 Hennke85 skrev:
Känns som att spårade golvspån är att föredra.
Absolut, men typ 3 gånger så dyrt och då alla matningar ska dras i spånet så hade jag ändå fått fräsa en hel del.
Man kunde kört glespanel också, men ville ha ett slätt golv då vi har en ettåring som far runt.
 
  • Gilla
hundrafemtioåttakvadrat
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nån anledning att inte lägga hela värmeplåtar? :) Det där hopklippet ser ju inte SÅ bra ut. Med lite skarpa veck på ett par slangar....
Lättja antar jag är anledningen, men helt ärligt så ser det värre ut på bild än i verkligheten.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Absolut, men typ 3 gånger så dyrt och då alla matningar ska dras i spånet så hade jag ändå fått fräsa en hel del.
Man kunde kört glespanel också, men ville ha ett slätt golv då vi har en ettåring som far runt.
Kan själv - minst lika viktig anledning
Går det att köra spåren innan skivorna läggs? Tänker på att slippa damm även om jag ser en schysst dammsugare på bilden. Inser att vändningarna kan bli jobbiga att passa in, men?
Lägger du laminat, parkett eller annat och hur ojämnt blir det med gles?
 
richardtenggren
K Kjell_G skrev:
Kan själv - minst lika viktig anledning
Går det att köra spåren innan skivorna läggs? Tänker på att slippa damm även om jag ser en schysst dammsugare på bilden. Inser att vändningarna kan bli jobbiga att passa in, men?
Lägger du laminat, parkett eller annat och hur ojämnt blir det med gles?
Precis ;)
Troligen men då får man dras med spåren när man fixar taket (plockar ner glesen och sätter ny ångspärr) och väggarna, sen blir det mer flexibelt så här.
Har ingen större erfarenhet av andra fräsar men denna kombo(OF1010+CTL Midi) lämnar inte ett spån i princip. Får tömma påsen rätt ofta dock, ska nog köpa en longlifepåse, gjorde min egen lösning nu då påsarna tog slut en lördag. :p
Har gjort en fräsmall som borde göra vändningarna till en petitess ;)

Det blir massivt grangolv :)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Åter igång med lite furu under gårdagen förvisso, men men.. Lite fodring på tapeten, med funderingar på variant av utförande. -Hmmm, bäst att rådfråga frun!
Trätrappa med furufodring och inpassad list vid timmervägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hörndetalj för profilering av furufoder runt ett fönster vid en timmervägg, med en trätrappa i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte färdigt ställningstagande än, men på gång i alla fall. Nu kanske ni undrar vad maskeringstejpen gör där? Det blev ju slut på silvertejpen;)
Nu till dagens syssla. Förhoppningsvis den sista profileringen mot timmerväggen. Och åter igen en parallellsättning för att få det hjälpligt gångbart i början.
Till hjälp fick jag åter av plåtskenan som jag hade till avståndssättningen på trappstegen, men med lite spetsigare ända för åtkomstens skull
Hand som använder en röd verktygsmall mot ett fodrat och profilerat träelement intill en timmervägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och efter en breddning av fodret så blev jag tvungen att hyvla till denna och därmed försvann utsättningen om jag inte hade dragit till med prylen där skärningspunkterna varit.
Ett obehandlat stycke furu med synliga årsringar och små hålmarkerade punkter på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så var det bara att förbinda linjerna igen.
Träbräda av furu med uppritade skärlinjer och blyertsmarkeringar för snickeriarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och med ett antal batterier på återladdning senare så blev det ett färdigt anslutningsfoder även där.
Hörn av ett rum med nyprofilering av furufoder mot en timmervägg och golvlister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samt åter hyvlat till lämplig bredd och fräst på långsidan med kvartsstavsfräsen.
 
  • Gilla
Mach77777 och 24 till
  • Laddar…
Igår hängde vi tillbaka de första bågarna som målats.

Nyrenoverade fönsterbågar återinstallerade på en rödmålad byggnad med vit kant nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska bara fodras och bleckas och så resten av dem...
 
  • Gilla
-RB- och 8 till
  • Laddar…
Slipat golv och flytspacklat runt brunnen.

Slipat betonggolv med nyligen flytspacklad yta runt en brunn i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen fräste jag bort massa färg och spackel innan jag putsade denna väggen.

Renoverad vägg med nyputsad yta och synliga spår av slipning runt en brunn på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nån anledning att inte lägga hela värmeplåtar? :) Det där hopklippet ser ju inte SÅ bra ut. Med lite skarpa veck på ett par slangar....
Läste just ditt inlägg igen och fattade nu vad du frågade om (trött igår!). Det är LK:s bjälklagsplåtar och de ser ut så där.
//Gustaf
 
K Kjell_G skrev:
Äntligen rensat rännor o rör. Brukar inte bli så mycket trots träden runtom. Verktyget från Gardena är mkt bra med borste, kratta, vattenanslutning och teleskop.
Var köper man den?
 
Köpte min på Granngården, men det var nog utförsäljning de hade då. Osäker, men det är Gardena, så det kan finnas på fler ställen.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.