Hej

Jag ska skaffa lövblås.. 3000 kvm tomt, med mkt träd på tomt & skog direkt bredvid.

Jag har fått för mig att de "billiga" inte kommer göra mig nöjd, jag har fått för mig att jag behöver en parkförvaltningsmaskin typ stihl 600-800. :thinking:
Stämmer det?

Funkar mindre maskiner, eller behöver man så stora som jag la på förslag?
Vad har ni, vad rekommenderar ni?

Tacksam för svar så jag om möjligt inte behöver lägga ut mer pengar än jag behöver. :)
 
En Stihl "ryggsäck" är överlägsen alla handhållna modeller. Finns från 3000 kr.
Jag har provat en eldriven mindre modell men den tar inte stora blöta löv.
 
Förstod det..

Har du ngn Stihlmodell du tycker är lagom & räcker för ändamålet?
Eller är alla "bensindrivna ryggsäckar" väl fungerande för typ. blöta löv?
 
Jag tror att ryggsäckarna över lag har högre kapacitet så kolla efter kampanjpriser.
Svågern har en av dom större Stihl för
7-8000 kr.
 
Japp, Stihl 600 slutade det för mig efter att ha provat ett antal.
 
@Falo01
Har nu sålt min befintliga Stihl BR 200 och planerar starkt att införskaffa en Stihl BR 600 efter jag kollat runt en del.
 
Har idag rensat trädgården med en Stihl BR450 och inser att det jag testat tidigare bara är leksaker :D
Att det småregnade och allt var blött var inga som helst problem. Är ju en rätt dyr maskin men hyrde den via Hygglo för ett par hundralappar så det går att komma billigt undan om man inte kör så ofta.
 
Jag köpte en eldriven Ryobi med sladd för några år sedan och kan verkligen rekommendera precis vad som helst utom en sån. Om man inte har problem med små, snustorra löv inomhus då den nog är helt perfekt.

Den är för övrigt till salu för en femhundring om någon är sugen. Prima maskin i fint skick.
 
  • Gilla
Earplugged
  • Laddar…
E Earplugged skrev:
Har idag rensat trädgården med en Stihl BR450 och inser att det jag testat tidigare bara är leksaker :D
Att det småregnade och allt var blött var inga som helst problem. Är ju en rätt dyr maskin men hyrde den via Hygglo för ett par hundralappar så det går att komma billigt undan om man inte kör så ofta.
Jag köpte en sån, man kan alltid ha värre men denna är guld för trädgården.. grannarna är nog inte lika impade då de smsar frun o frågar när jag är klar

Men blöta löv flyger bort
 
C
Om någon är sugen på batteridrivet kan jag flika in att vi köpte en HQ 320iB i år.

Mitt betyg är - sisådär. Den är lite för klen för en större trädgård och den käkar batterier. Största batteriet (BLi300, 9,4Ah) á 3 500 kr/st(!) räcker ca. en halvtimme och det behövs 3 st batterier för att kunna köra kontinuerlig drift med 330W-laddaren.
Så inget för den fattige...

Ingen idé att ens tänka tanken på en blås med verktygsbatterier. Om man inte skall ha den till att blåsa av altan/trappa eller liknande förstås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.