Lycka till Hammarn61 väntar med spänning på nya bilder!

Helena, tack så mycket för kommentarerna!
Det är sambon som är uppe och klättrar. Samtidigt som han kontrollerar bygget, tar han bilder uppifrån ;D ;D

Jag håller mig på marken tills vi fixar en trappa ;D ;D
Vi är jätte nöjda och tror att det blir ganska bra när det blir klar.

Menningen med så många bilder är att ge andra som går i byggartankar en idé om hur lång tid det kan ta att sätta ihop husdelarna.
Nu är vår tak lite väl komplicerad med så många kupor men ändå.
En av byggarna sa här om dagen att vi hade beställt ett plockepinn istället för tak till huset ;D ;D
Det är faktiskt så många "pinnar" att man måste kolla hela tiden mot ritningen för att dom ska hamna på rätt plats.
 
Helena, hur går det för dig?
Hur långt har ni kommit med hustillverkaren?


Hittade inga fler kommentarer på din hemisda :-/

Håller tummarna för dig!
 
:)
Ja, nu har de börjat åtgärda, så det är dags att göra en liten uppdatering på hemsidan...
Känns bra att detta är igång och att solen skiner på dem också, så det blir lättare att jobba med takpannor och balkonggolv mm.
:D
Ska bli spännande att åka ut i helgen och titta vad som hänt där!

Helena med ............
Sverige Stugan
 
ByggherreNR1 ->

Huset ser väldigt läckert ut. Väntar på flera bilder av insidan av huset och planlösningen.

Vad häftigt med akvarium infälld i väggen 8)

Jag hoppades att kunna se några av dina fiskar.

Jag har själv haft akvarium med diskus, eskalare, kampfiskar och en massa annat.
Det är verkligen vackert att se om man lyckas få det att fungera.

Lycka till med både huset och akvariet ;D ;D
 
Sweli:Tackar så mycket, lite stolt är man allt ;) mest för akvariet då ;D

Så du har haft Diskus du med, visst är de fina, mina nya vilfångade är verkligen fina. Dock lite jobbigt att byta vatten varannan dag nu innan jag lägger dem i mitt stora kar.

Jag får väl sluta för dagen och åka ner och fixa lite bilder från insidan av huset nu då :)
 
byggherreNR1:

Vilket underbart hus!!!

Hittade dock ingen planlösning på hemsidan ;D ;D ;D
 
byggherreNR1 skrev:
Sweli:Tackar så mycket, lite stolt är man allt  ;) mest för akvariet då ;D

Så du har haft Diskus du med, visst är de fina, mina nya vilfångade är verkligen fina. Dock lite jobbigt att byta vatten varannan dag nu innan jag lägger dem i mitt stora kar.

Jag får väl sluta för dagen och åka ner och fixa lite bilder från insidan av huset nu då :)
Diskus och scalare är jätte vackra.

Ska du ha scalare beliferus eller med "normala" fenor ?
Jag hade beliferus och dom var otrolig vackra ;D

Diskus tyckte jag att det var svårt de blir lätt stressade och slutar att äta om man lägger snabbsimmande fiskar med i karet :-/
 
Alla ni som har använt er av passagens server att lägga upp hemsidan på: jureit, BoD, vonSassen mfl - antingen har de problem eller så behöver man speciell vip-inloggning för det kommer INGENTING när man klickar på länken ???

Jag som hade sett fram emot en trevlig tittstund....... :'(
 
:)
Joo, nog funkar den, men ibland kan det nog vara "trångt" på servern, kanske!

Försök igen vid tillfälle ;)

Helena med ..........
ja... ni vet....
 
Hammarn61 skrev:
Sweli, häftigt! För er måste huset blir verkligare för varje dag som går! :) Kul att se ert bygge fortskrida.
Vi har än så länge bara en stor grop och en vansinnigt massa massor!
Ja, det gör det, fast nu när man jobbar inne syns inte så mycket.

Du ska se, när man väl börjar, hur fort en grop förvandlas till ett hus med tak på ;D ;D
 
hama170 -> Wow vilket läckert hus ni ska bygga och vilket läge dessutom!! :D

Får man fråga varför det kom sig att ni rev det gamla huset? Var det helt ruttet eller? Annars såg det så fint ut menar jag...
 
marge Tack så mycket, ja vi har haft en himla tur och fått tag på en sådan tomt.

Huset låg så nära vattnet så när det(vattnet) steg gick vattnet in i huset.Det hade kostat en förmögenhet att renovera det,huset var skevt det lutade så man trodde man skulle åka i vattnet.Från början var det ett gammalt varmbadhus(jag kommer att skriva mer på hemsidan) och det ligger på stenungsön i Stenungsund.
 
hama170 Ett riktigt badhus med andra ord!! ;) ;D ;D
hihi.. jag förstår att ni rev. Det nya ser ju ut att bli i liknande stil som det gamla och det ska verkligen bli kul att se hur det tar form på hemsidan!! Lycka till!
 
hama170:
Fantastisk tomt, verkligen fin :surprised:

När huset är klart bara måste du skaffa en fin liten träbåt ex Andungen
 
Ooootroligt!!!! Vilken dröm.

Helt makalöst, är det bryggan som börjar där altandörren slutar?



 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.